۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

ضرورت توجه به اقلیت‌های معلول در جامعه/ارتقای تئاتر خیابانی فرهنگ را جلا می‌دهد

کارگردان تئاتر خیابانی در جشنواره تئاتر شهر گفت: نمایش من در این جشنواره درباره اقلیت معلول جامعه است که توانمندی‌ها و تولیدگر بودنشان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

ضرورت توجه به اقلیت‌های معلول در جامعهمصطفی دهشت کارگردان نمایش «من، تو، او» که امسال در بخش خیابانی جشنواره تئاتر شهر حضور پیدا کرده،‌در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: موضوع نمایش من درباره معلولان بود با توجه به اینکه نگرش خیلی خوبی درباره معلولان در جوامع وجود ندارد باید فرهنگ سازی صحیحی از تولید کننده بوده آنها ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: معلولیت درست است که محدویت ایجاد می‌کند اما به معنای ناتوانی نیست خیلی از معلولا هستند که تولیدگر بوده و دست به کارهای بزرگی زده‌اند.

دهشت با اشاره به ضرورت حمایت از معلولان در جامعه گفت: این افراد نیازمند امکانات ورزشی، تفریحی، آموزشی و درمانی مناسب هستند وگرنه با گوشه نشینی شرایط خوبی نخواهند داشت.

وی معلولان را اقلیت‌های جامعه به شمار آورد که باید به سمت تولیدگر شدن پیش بروند، توضیح داد: خوشبختانه استقبال از کار خوب بود و امیدوارم این جور کارها در تئاتر بیشتر شود.

دهشت همچنین درباره جشنواره تئاتر شهر گفت: این جشنواره خوب است و آثار خیابانی هم باید بیشتر حمایت شود چرا که تحرکات خوبی می‌تواند در تئاتر داشته باشد و باعث ارتقا و جلای فرهنگ می‌شوند.