۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

شال کشباف پهن و بلند برای درآغوش نگهداشتن نوزاد ویژه افراد نخاعی

والدین دچار آسیب نخاعی بدلیل محدودیتهای جسمی که دارند ، در بغل کردن و نگهداری نوزادان با مشکل مواجه می شوند . بخصوص هنگامی که روی ویلچر هستند ، بغل کردن نوزاد وراندن ویلچر ، با هم تناقض پیدا می کنند . از این رو ، استفاده از یک شال بلند ساده کشبافت می تواند تا حدود زیادی این مشکل را حل کند .

عکس کاربربا دخترش که داخل شال در آغوش گرفته شده است

عکس کاربربا دخترش که داخل شال در آغوش گرفته شده است

به این ترتیب که ، یک شال بلند ۵ متری دور بدن کاربر پیچیده می شود . کودک داخل شال قرار داده می شود و بواسطه حالت کشبافتی ، محکم روی سینه مادر تثبیت می گردد . با این کار ، دستهای  مادر آزاد خواهند بود و امکان حرکت آنها همراه کودک به خوبی فراهم می شود. این شال برای نوزادان تازه تولد یافته  یعنی تا زمانی که کودک نمی تواند روی پاهای مادر بنشیند ، و در واقع رو به مادر است ، کارآیی دارد . طول شال را می توان تنظیم کرد و همزمان با رشد کودک ، می توان شال را گشادتر بست و اجازه داد وزن کودک روی دامان مادر قرار بگیرد .

نظرات کاربران

  • این شال همانند دستها عمل می کند. در طول مدتی که شال را می بندم  ،  دستها را رها می کنم .
  • با استفاده از شال می توانم بدون ترس از افتادن بچه با خیال راحت دور وبر خودم حرکت کنم .
  • از آنجا که کودک به بدن من فشرده می شود ، سنگینی ندارد ، و مشکلی را برای بالاتنه من ایجاد نمی کند .
  • وقتی از منزل بیرون می رویم ، کودک درون شال و زیر ژاکت من قرار دارد ، و یک کلاه به عنوان تنها پوشش خارجی روی سر او می گذارم . حتی در زمستان هیچ چیز دیگری برای گرم نگه داشتن او لازم نیست .

کاربران می گویند معمولا” وقتی کودک بچه کوچک است فقط یک شال کشی کفایت می کند . تا زمانی که  دخترم ۱٫۵ سال داشت و بعد از آن دیگر در آغوشم رو به من قرار نمی گرفت ،  استفاده کردم .