۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

هزینه های پنهان آسیب نخاعی و توصیه هایی برای مقابله با آنها

همه می دانند که فلج بودن هزینه زیادی را به فرد تحمیل می کند . اما این موضوع دلایل متعددی دارد که برخی از آنها به ندرت مورد توجه قرار می گیرد . تنها هزینه های پایه برای پاراپلژی ها و کوادری پلژی ها بسیار گزاف هستند که با در نظر گرفتن مجموع هزینه زندگی برای هر فرد ، این ارقام به محدوده های چندین میلیون دلار در طول عمر او افزایش خواهد یافت . در عین حال در این ارقام ، هزینه های پنهان زندگی با آسیب نخاعی در نظر گرفته نشده که در واقع مقدار آنها کم نیست .

هزینه های اولیه آسیب نخاعی شامل خدمات مراقبتی ، هزینه های پزشکی ، هزینه های ویزیت پزشکان و همچنین تهیه ویلچر وسایر تجهیزات ضروری محسوب می شوند . اما ، یک فرد نخاعی اگر بخواهد یک زندگی مستقل و دلخواه خود را داشته باشد ، به چیزهائی بیشتر از این مراقبتها نیاز خواهد داشت .

فهرست زیرمی تواند به شما کمک کند تا بتوانید برای هرگونه هزینه های احتمالی ، خودتان را آماده کنید .

برنامه های فیزیوتراپی پس از ترخیص از بیمارستان

لزوم شرکت افراد مبتلا به آسیب نخاعی در برنامه های فیزیوتراپی بعد از ترخیص از بیمارستان ، بیشتر و رایج تر می شود . نوع درمان بعضی اوقات ، درمان مبتنی بر فعالیت یا ترمیم در نظر گرفته می شود و می تواند به افراد مبتلا به حرکت مجدد بیمار ضایعه نخاعی کمک کند . پروژه گام برداری یکی از اولین کارهایی است که برای ارائه این نوع درمانهای فیزیکی منظورمی شود و در حال حاضر ده ها امکانات مشابه در سراسر جهان وجود دارد .

اگرمی خواهید این نوع جدید درمان یعنی فیزیوتراپی را امتحان کنید ، باید بدانید که برای یک سال اقامت در پروژه گام برداری ، البته بدون درنظرگرفتن هزینه های اتاق و اقامت شبانه روی ، هزینه ها می توانند از ساعتی ۱۰۰ دلار تا بیش از ۵۰۰۰۰ دلار برای یک دوره آموزش اختصاص داده شود .

مناسب سازی خانه

ایجاد یک خانه قابل دسترسی هزینه زیادی دارد ، چه بخواهید خانه موجود را مناسب سازی کنید ، چه بخواهید یک خانه جدید مناسب سازی شده بسازید . اکثرا” سرویسهای بهداشتی و حمام برای دسترسی ویلچر مناسب سازی می شود که تقریبا” ۱۰۰ فوت مربع ( حدود ۳ متر مربع ) و هزینه این کار در ساده ترین حالت ۱۰۰۰۰دلار می باشد . این قیمت ها شامل  برداشتن وان ،  مناسب سازی روشوئی ، کفپوش جدید و نصب دوش متحرک ، هزینه ساخت کار و … است . آشپزخانه فضای دیگری است که نیاز به تغییرات عمده دارد و معمولا” دارای یک صورت هزینه سنگین است . برای تغییر کامل یک آشپزخانه چیزی حدود ۰۰۰ ۱۵دلار تا ۲۰۰۰۰ دلار یا بیشتر هزینه شود. با وجود اینکه این بازسازی ها باعث ایجاد یک آشپزخانه و حمام جدید و کاربردی جدید خواهند شد ، اما یادآوری می شود که برای یک فرد فلج می تواند خیلی گران تمام شود .

اگر نمی توانید آشپزخانه یا حمام خود را به طور کامل بازسازی کنید ، می توانید یک دوش دستی با قابلیت ایستا برای ویلچر خود خریداری کنید که می تواند هر جا که بخواهید آن را تکیه دهید – حتی در اتاق نشیمن –  و تنها ۳۰۰ دلار هزینه دارد . و اگر نمی توانید مدل آشپزخانه خود را تغییر دهید ، می توانید با خرید یک اجاق صفحه ای و نصب و تنظیم آن روی میز آشپزخانه ، غذاهای خود را طبخ کنید.

مناسب سازی کنترلها برای رانندگی با خودرو / وسائط نقلیه

ایمن سازی یک وسیله نقلیه مناسب سازی شده یکی از دیگر از اقدامات پرهزینه محسوب می شود . یک مینی ون همراه با یک رمپ و دارای کف پائین می تواند هزینه ای بین ۵۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ داشته باشد . برخی از انواع وسائط نقلیه برای تجهیز به امکانات تطبیقی می تواند بیش از ۸۰۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد . معمولا” علاوه بر تجهیزات جانبی ، یک کنترل الکتریکی دستی باید اضافه شود و این ها می توانند بسته به تجهیزات ، هزینه ای بالاتر از ۶۵۰۰ دلار داشته باشند .

با این وجود ، در بعضی از جاها ، اگر کسی ون خریداری کند ، شرکت مربوطه هزینه کنترلهای دستی را پرداخت می کنند  . بنابراین دقت کنید و پرس جو کنید که آیا برنامه های تجهیزات کمکی وسایل نقلیه نیز شامل خرید ون می شود یا هزینه آن باید جداگانه پرداخت شود .  برخی شرکتها از جمله ،شرکت فورد یک برنامه کمک حرکتی نیز ارائه می دهد این شرکت برای حمایت از شما ، به ازای هر وسیله تطبیقی که به وسیله نقلیه شما اضافه کند ، مبلغ ۱۰۰۰ دلار به شما بازپرداخت می کند .

چهار پایه مخصوص ایستادن

بسیاری از افراد مبتلا به صدمات نخاعی برای حفظ تراکم استخوان ، در خانه خود از تجهیزات مخصوص ایستادن استفاده می کنند . اما ، مسئله این است که اکثر بیمه ها این تجهیزات را تحت پوشش هزینه ای خود قرار نمی دهند . به طور معمول تهیه یک چهارپایه مخصوص ، حدود ۲۷۰۰ دلار هزینه دارد که نسبت به تجهیزات ورزشی بسیار گران محسوب می شوند  . بنابراین بسیاری از افراد برای تهیه تجهیزات ایستادن باید هزینه اضافه پرداخت کنند .

درمان های مربوط به باروری (مردان )

در حالی که زنان مبتلا به صدمات نخاعی نیازی به درمان های باروری ندارند ، اما بسیاری از مردان مبتلا به آسیب نخاعی باید پیگیر این قضیه باشند . خیلی از افراد نخاعی برای تهیه اسپرم خود ، از تجهیزات تخصصی تحت نظر متخصصین ، استفاده می کنند . معمولا” این اقدامات می توانند هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ دلار داشته باشند . اگر این کارموثر واقع نشود ، به طور معمول زوجین ، به لقاح آزمایشگاهی (IVF ) ترغیب می شوند که معمولا” هر دوره IVF می تواند هزینه ای بین ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار داشته باشد . خوشبختانه درحال حاضر بسیاری از کلینیکهای باروری ، برنامه هایی را ارائه می دهند که می تواند به پدر شدن افراد مبتلا به آسیب نخاعی کمک کند .

تجهیزات ورزشی مناسب سازی شده

اگر می خواهید فعال باشید و به ورزشهایی مثل دوچرخه سواری ( رکاب زنی با دست برای افراد نخاعی پاراپلژی ) که بسیاری از مردم مایل به انجام آن هستند ، بپردازید ، هزینه آن می تواند خیلی بیشتر از هزینه تهیه یک دوچرخه معمولی باشد. در حالی که دوچرخه های معمولی حدود ۲۰۰ دلار هزینه است ، تنها هزینه یک دستکش مناسب تقریبا” برابر با ۱۰۰۰ دلار است . این هزینه ی بالا ، برای بسیاری از دیگر ورزش های انطباقی از جمله شنا کردن و غیره  نیز صدق می کند . البته برای انجام این فعالیتها معمولا” آموزشهای ویژه نیز مورد نیاز هستند که آنها هم به نوبه خود می توانند هزینه بالائی داشته باشند .

متاسفانه ، ورزش های انطباقی بسیار گران هستند و مانع از این می شود که خیلی از مردم برای انها تلاش کنند .  اما در ایالات متحده یکسری از سازمان های غیر انتفاعی وجود دارند که می توانند کمک هزینه ای را برای تجهیزات ورزشی تطبیقی اختصاص می دهند ، از جمله  :

  • Challenged Athletes
  • Get Up and Move
  • National Association of Injured & Disabled Workers (NAIDW)
  • PossAbilities
  • Kelly Brush Foundation

 

ونهای اجاره ای برای ایام تعطیلات ومسافرت

از آنجا که قیمت اتاقهای مناسب سازی شده در هتلها  و یا قیمت بلیط هواپیما هزینه زیادی دارد .  هزینه اجاره روزانه ونهای مناسب سازی شده نیز تقریبا” پنج برابر هزینه اجاره اتومبیل های معمولی یعنی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار در روز است . بطوری که تنها اجاره یک خودروی ون برای یک هفته تعطیلات می تواند به راحتی هزینه ای حدود ۷۰۰ دلار هزینه داشته باشد .

در هر حال این هزینه ها ، بدلیل گرانی می تواند از مسافرت رفتن خیلی از افرادی که از ویلچر استفاده می کنند ، جلوگیری کند . هیچ قانون خاصی برای تهیه ونهای اجاره ای ارزان قیمت  وجود ندارد ، اما اگر از کسانی هستید که دائم سفر می کنید و همراهی دارید که می تواند هنگام انتقال به شما کمک کند ، می توانید یک ویلچر برقی قابل تاشو با مبلغی حدود ۱۵۰۰ دلار خریداری کنید . این کار به شما این امکان را می دهد که بتوانید از آن در داخل خودروهای معمولی استفاده کنید .

در مجموع :

ممکن است موارد ذکر شده در بالا و مقدار بالای هزینه ها ، هر کسی را دچار افسردگی ونامیدی کند ، اما نگران نباشید . اگر زمان وانرژی بیشتری صرف کنید ، گزینه های متنوعی وجود دارند که می توانید آنها را پیدا کنید . زندگی با آسیب نخاعی ، ممکن است خیلی پرهزینه باشد ، اما می توان گزینه های زیادی را برای یک زندگی خوب پیدا کرد .

آسیب نخاعی چه هزینه های دیگری رابرای شما تحمیل کرده است ؟