۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

راهکارهای ساده برای مناسب سازی آشپزخانه

هزینه ها و استرس های بازسازی همیشه همه افراد را به چالش می کشاند .اما توصیه می شود قبل از هرکاری ابتدا برخی از ترفندهایی که در زیرتوضیح داده شده را بررسی کنید . امکان دارد یکی از آنها برای بازکردن فضای آشپزخانه و مناسب سازی آن به درد شما بخورد . وضعیت شما هر طوری که باشد ، خواه از نظر فیزیکی چابک باشید یا نباشید ، می توانید از راهنمایی هایی ارائه شده درزیر برای مناسب سازی آشپزخانه خود کمک بگیرید :

  • اگر در منزل از ویلچر استفاده می کنید ، عرض چارچوب درها باید حداقل ۳۶ اینچ ( حدود ۹۲ سانتیمتر ) باشد ، عرض ویلچرتان را اندازه بگیرید تا اندازه آن را بدانید و به جای هزینه کردن برای تهیه یک چارچوب جدید و تعویض و بازسازی آنها ، خود درب و لولای آن، سازه و یا آستانه آن را بردارید .
  • اگر می خواهید آشپزخانه تان درب داشته باشد ، لولای آن را با لولاهای نوسانی عوض کنید . این نوع لولاها کمک می کنند که تا از دو سمت درب ، یک اینچ ( حدود ۵/۲ سانتیمتر ) فضای اضافی داشته باشید . این لولاها را می توانید از فروشگاههای ابزار فروشی تهیه کنید .

         

        

  • اگر تنها راه دسترسی به آشپزخانه  ، بالا و  پایین رفتن از پله ها است ، می توانید از یک رمپ استفاده کنید ، البته به شرطی شیب خیلی تندی نداشته باشد .
  • جای خروجی های برق ( پریزها ) و کلیدهای روشنایی را می توان توسط یک تکنسین برق به راحتی عوض کنید تا به راحتی در دسترس شما باشند .
  •  مقدار روشنایی را می توان با اضافه کردن لامپهای بالای سری خود ( بصورت سری )  بهبود ببخشید ، و یا می توانید از یک چراغ رومیزی متحرک روی کانتر استفاده  کنید .

 

  • از آنجا که تعویض کابینت ها همیشه هزینه خیلی زیادی دارد ، برداشتن درب کابینت های زیر سینک و یا کانتر می تواند فضای کافی را برای زانوهای شما فراهم کند. بنابراین شما می توانید در حالت نشسته کارهای خود را انجام دهید . فقط به یاد داشته باشید که لوله های زیر سینک باید عایق بندی شوند تا از سوختن پاها جلوگیری گردد . درب های کابینت هایی که در آورده شده اند را باند پیچی کرده و در یک جای امن نگهداری کنید.

    

  • در داخل کابینت از صفحات گردان استفاده کنید تا به تمام فضاهای آن دسترسی داشته باشید. این صفحات پلاستیکی ساده به راحتی می چرخند و خیلی هم گران نیستند .

  • ممکن است لازم باشد که کابینتها را با کابینتهای کوتاه تری عوض کنید . اگر چه این کار ممکن است خیلی هزینه زیادی داشته باشد ، اما می تواند تمام آن کاری باشد که می تواند آشپزخانه را برای شما قابل استفاده کند .
  • مدلهای قابل تنظیم عمودی  که می توانند بالا و پایین شوند  و استفاده از قفسه های با قابلیت چرخش به سمت بیرون خیلی مفیدترهستند.
  • اگر می خواهید کابینت ها را عوض کنید ، انواعی را انتخاب کنید که پایین آنها ارتفاع کافی را از زمین داشته باشند  تا فضای کافی برای قرار گرفتن جاپایی ویلچر شما وجود داشته باشد . گاهی هم ممکن است لازم باشد کابینت ها بالاتر نصب شوند تا هر کسی که بلندتر است و یا قادر به خم شدن به سمت پایین نیست ، بتواند به راحتی از آنها استفاده کند.
  • در مورداجاق گازها ، با بیشترین گزینه ها مواجه هستیم ، به ویژه هنگامی که در فضای زیر آن ، به جای قرار گرفتن کابینت  یا نگهداری تابه و قابلمه وسایر وسائل ، برای استقرار پا آزاد نگه داشته می شود .  در هر حال اطمینان حاصل کنید که اصول مناسب سازی آشپزخانه رعایت شده باشد .

 

ترجمه  و تنظیم از : مهندس عباس کاشی ( e mail :  ohealth2007@yahoo.com ) ؛  منبع مورد استفاده  ؛  سایت :  http://www.infinitec.org –  مقاله :  Kitchen Remodeling – انتشار: انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران