۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

راهنمای انتخاب ویلچرهای برقی

ویلچرهای الکتریکی مدل های گوناگونی دارند و دارای ویژگی های مختلف و قیمت های متفاوتی هستند . اینکه کدام نوع ویلچر الکتریکی برای شما مناسب است ، به عوامل زیادی بستگی دارد . دستورالعمل های زیر می توانند در انتخاب یک ویلچر برقی به شما کمک کنند :

  1. اگر درطول روز بیشتر وقت خود را در داخل خانه سپری می کنید و خیلی از خانه دور نمی شوید ، می توانید از ویلچر برقی استفاده کنید . در اینصورت بهتر است از ویلچرهای برقی ارزان تر و سبک وزنی که وجود دارند ، استفاده نمائید . همچنین ویلچرهای برای شما مناسب خواهند بود که می توانند برای اهداف حمل و نقل و یا حمل بر روی خودرو به راحتی تا شوند . راهنمای انتخاب ویلچرهای برقی

۲٫گر فقط گاه به گاه از خانه بیرون می روید ، ویلچری که در داخل منزل استفاده می کنید همانند ویلچرهای قابل حمل در خودرو ،  برای فضای باز نیز مناسب خواهد بود.راهنمای انتخاب ویلچرهای برقی

۳٫ اگر از خانه خیلی دور می شوید ،  و قرار است از روی زمینهای ناهموار و در خیابانها عبور کنید ، بهتر است از ویلچرهای بادوام و مقاوم مخصوص فضاهای باز ، که دارای چارچوب محکم ، مجهز به جاذب شوک ، باتری های بزرگ و سیستم نورپردازی هستند ، استفاده کنید.راهنمای انتخاب ویلچرهای برقی

  1. اگر کوادری پلژی (ضایعه نخاعی گردنی ) هستید و نمی توانید فشار حاصل از نشستن را از روی بدن خود آزاد کنید و به زخم های فشاری هم حساس هستید ، ویلچرهای برقی با ویژگی های شیب دار شونده و قابلیت خوابیدن به عقب ، برای شما مناسب خواهد بود.
  2. اگر در مورد تراکم استخوان و دیگر مزایای سلامتی نگرانی دارید ، ویلچر الکتریکی با قابلیت ایستا برای شما مناسب است .راهنمای انتخاب ویلچرهای برقی

بطور کلی ، اگر به دنبال یک ویلچر برقی مقاوم و بادوام برای استفاده در فضاهای باز هستید ، قبل از خرید ، نکات زیر را در نظر داشته باشید :

  1. قبل ازهرچیز ، چارچوب ویلچر باید محکم وقوی باشد . شما می توانید براساس توانایی خود ، تا کردن ویلچر را امتحان کنید .
  2. ویلچرباید مجهز به سیستم جاذب شوک باشد تا هنگام عبور از سطوح ناهموار و دست اندازها و … از ضربه به ستون فقرات جلوگیری کرده و بطورکلی روی سطوح خیابانها یا زمینهای ناهموار سواری راحتی را فراهم کند .
  3. باتری ویلچر باید بزرگ باشند ، بطوری که بتوانید مسافت زیادی را بدون مشکل طی کنید .
  4. موتور محرکه و کنترل کننده ها باید قدرتمند باشند تا گشتاور و سرعت خوبی را فراهم کنند .
  5. قبل از خرید یک ویلچر مخصوص فضای باز ، باید مراقب سرعت خود باشید . هنگام رانندگی در خیابانها ، سرعت آن باید ۶ مایل در ساعت (۱۰ کیلومتر در ساعت ) یا بالاتر باشد .
  6. برای رانندگی ایمن در خیابانها ، ویلچر باید مجهز به سیستم روشنایی (چراغ خطر و راهنما و نور کافی در شبها… ) مناسب باشد.
  7. اگر لاستیکهای جلو وعقب بزرگ باشند ، اما توپر ، کمتر نگران مشکلات پنچری آنها خواهید بود .راهنمای انتخاب ویلچرهای برقی