۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

دستگاه قابل حمل برای کمک به سرفه کردن افراد نخاعی

این دستگاه ، وسیله ای است که فرد می تواند برای سرفه کردن از آن کمک بگیرد  و از آنجائی که قابل حمل می باشد ، در خارج از منزل و حتی هنگام مسافرت هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد . این دستگاه برای افرادی مناسب است که خودشان قادر نیستند ، سرفه کنند .

کاربر در حال استفاده از دستگاه کمک سرفه

این دستگاه متشکل از یک قطعه چوبی مستطیل شکل  به ابعاد ۱۰ × ۱۰ سانتیمتر است که به یک میله فلزی پیچ شده است  . یک حلقه کلید مطابق شکل روی میله نصب گردیده است که کمک می کند این وسیله همراه با میله ای موسوم به «دست سوم» قابل استفاده شود ( دست سوم میله ای تلسکوپی است که روی اجزای ثابت ویلچر یا صندلی فرد نصب شده و او می تواند از آن برای نگهداشتن وسائل مختلفی مانند ماشین اصلاح ، دوربین و … استفاده نماید  ) .

صفحه چوبی و نگهدارنده حلقه کلید

 با استفاده از موتور جا پائی ویلچر الکتریکی ، این پایه همراه با دستگاه کمک سرفه می تواند به داخل وخارج هدایت شود . برای سرفه کردن ، کاربر دستگاه را به سمت بدن دور و نزدیک می کند .

دستگاه در حالت استفاده ( وصل شده )

نظر استفاده کنندگان

برای کاربر خیلی مهم است که بتواند در هر شرایطی حتی هنگامی که سرما خوردگی دارد ، به تنهایی کارهای خودش را انجام دهد . فرد می تواند این وسیله را بیرون از منزل یا حتی هنگام مسافرت همراه خود ببرد و در واقع با همراه داشتن آن فرد هر کجا که باشد  می تواند سرفه کند . او می تواند از حلقه کلید برای برداشتن دستگاه استفاده نموده و آن را روی پایه قرار دهد .

منبع : http://www.spinalistips.se –  تهیه و تنظیم از : مهندس عباس کاشی ( e mail :  ohealth2007@yahoo.com)  – انتشار: انجمن معلولین ضایعان نخاعی استان تهران