۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

توان یک معلول در تولید و اشتغال

کارآفرینی که از یک سالگی دیگر روی پای خودنایستاده اکنون پایه های  زندگی  هشت نفربر تلاش های او استوار است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، احمدرضا کریمی متولد سال ۱۳۵۱ و اهل نازی آباد تهران است ، پای صحبت هایش که می نشینی دومینویی از بالا و پایین رفتن های زندگی اش را جلوی چشمانت ترسیم می کند.

یک سال بیشتر نداشته که به بیماری فلج اطفال مبتلا شد پنی سیلین تزریقی نیز او را کاملا زمین گیر کرد.

تا کلاس اول دبیرستان در مدارس مختلف درس خوانده اما سه سال آخر را به علت نامناسب بودن فضای مدرسه و پله های آن رها کرده است. حالا سیکل قدیم را دارد.

پس از ترک تحصیل ، شروع به دست فروشی می کند از آب انجیرفروشی تا اجناس مختلف. از سال ۸۰ نمایندگی زمزم را برعهده می گیرد تا پنج سال به این کار ادامه می دهد اما کلاهش را برمی دارند و ورشکسته می شود. ۴۰ میلیون تومان بدهی روی دستش می ماند .

از سال ۸۵ با کمک یکی از دوستانش موتور سه چرخی را قسطی خرید و در بازار تهران شروع به باربری  کرد. موادغذایی را از عمده فروشی یا از درب کارخانه به واحدهای خرده فروشی جابجا کرد. با دستمزد این جابجایی تمام بدهی هایش را پرداخت کرد.

پارسال با دختری معلول از روستای محمد آباد عربهای ورامین آشنا می شود . فروردین ۹۶ با هم ازدواج کردند . با وام ازدواج ، صرفه جویی هزینه عروسی و با فروش طلاهای همسرش چند دستگاه خرید و مکانی را اجاره کرد.

حالا او شش ماه است که تولیدات کارخانه جات مواد غذایی معتبر را در بسته بندی های مختلف به بازار عرضه می کند.

این کار را به کمک هفت زن ودخترمعلول دیگر روستاهای ورامین انجام می دهد.

این کار آفرین توان یاب افزود: اگر مسئولان زمینی در اختیارم قرار بدهند کارگاهی بزرگتر می سازم و پسران توان یاب را مشغول به کار خواهم کرد.

درکارگاره بسته بندی مواد غذایی توان یابان روستای محمد آباد عربهای ورامین ۴۰ محصول مختلف بسته بندی می شود.

آقای کریمی از به کاربردن واژه معلول بیزار است او می گوید ما توان یاب هستیم ، معلول کسی است که بدنی سالم دارد اما در خانه بیکار نشسته است.