۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

تئاتر ارتباط مستقیمی با افزایش اعتماد به نفس معلولان دارد

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تئاتر ارتباط مستقیمی با افزایش اعتماد به نفس معلولان دارد، چراکه معلولان خودشان را در کار جمعی حاضر می‌بینند و احساس مفید بودن می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به مناسبت هفته دفاع مقدس صبح امروز یک برنامه تئاتر در مرکز بیستون با هنرنمایی معلولان این مرکز برگزار شد.

رسول اکبرزاده در حاشیه این برنامه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: تئاتر برای معلولان جنبه درمانی دارد و اعتماد به نفس معلولان را بالا می‌برد.

اکبرزاده مرتبط بودن موضوع تئاترهایی که معلولان کار می‌کنند با دغدغه‌های آنها را اتفاق خوبی دانست و تصریح کرد: شیوه‌های مختلفی وجود دارد، گاهی تئاتر درمانی کار می‌کنیم و مخاطبانمان در بیشتر موارد معلولان هستند. نیاز به کار در حوزه تئاتر معلولان احساس می‌شود، از این راه می‌شود اعتماد به نفس معلولان را بالا برد، چراکه معلولان خودشان را در کار جمعی حاضر می‌بینند و احساس مفید بودن می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی باید این مساله را در نظر بگیرد که کار در زمینه تئاتر معلولان ضرورت دارد. البته همه معلولان به تئاتر علاقمند نیستند، اما می‌توانند مخاطب آن باشند.

اکبرزاده بیان داشت: روحیه کار در تئاتر، روحیه جمعی است و در کار جمعی روح جمعی شکل می‌گیرد و فردی که بتواند در آن نقش‌آفرینی کند یا فعالیت دیگری داشته باشد،‌ اعتماد به نفسش بالا می‌رود.

وی اظهار کرد: تئاتر مخاطب دارد،‌ یعنی معلولان عکس‌العمل مخاطب را می‌بینند؛ تئاتر ارتباط مستقیمی با افزایش اعتماد به نفس معلول دارد، هر قدر بازیگر بیشتر کار کند، ‌اعتماد به نفس او هم بالا می‌رود.

اکبرزاده گفت: با توجه به نقش موثر و ارزشمند هنر نمایش در ایجاد ارتباطی هماهنگ، تاثیرگذار، متقابل و پویا در راستای توانمندسازی افراد معلول و گسترش همکاری‌های مشترک خلاق اقدام به برگزاری این نوع نمایش‌ها می‌کنیم.