۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

برگزاری مراسم روز جهانی معلولان در روز ۱۳ آذر در پارک غدیر بندرعباس

به گزارش پنجشنبه شب خبرنگار ایرنا، منصور اخلاقی پور در نشست هماهنگی برگزاری این مراسم، افزود: روز جهانی معلولین فرصتی است تا این قشر که بسیاری از آنها بر خلاف تصور عامه مردم، افرادی توانمند، با اراده و با استعداد هستند را به دیگر افراد جامعه بشناسانیم و تفکر عمومی را نسبت به این قشر تغییر دهیم.
وی با بیان اینکه می توان حتی به جای واژه معلول جسمی و ذهنی بسیاری از این افراد را توان یاب جسمی و ذهنی خطاب کرد، یادآور شد: حضور معلولین با اراده و با استعداد در بین دیگر افراد جامعه و الگوسازی از آنها می تواند حتی در تقویت و ایجاد روحیه کار، اراده و پشتکار دیگران بسیار مثمرثمر باشد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: در همین راستا امسال علاوه بر برنامه های خاص و مخصوص معلولین که یکی از آنها نشست با استاندار هرمزگان و دیگر مسئولین است، برنامه ریزی شده تا یک مراسم عمومی در یک فضا و مکان عمومی برگزار کنیم.
اخلاقی پور تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای زمینه سازی برای ایجاد فرصت های برابر زندگی برای توان یابان جسمی و ذهنی در هرمزگان ، با کمک تمام دستگاه ها و خیرین گام های موثری را برداریم.
در زمان حاضر بیش از ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمار با معلولیت های مختلف جسمی، حرکتی، حسی و ذهنی در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به هرمزگان است.

خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده