۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

این خانم کارآفرین «معلولیت» را شکست داد

یک معلول کارآفرین می‌گوید: هر سال به طور متوسط ۳۰ هنرجو دارم که پس از کسب مهارت، کسب و کار خانگی راه انداخته‌اند و زندگی موفقی هم داشته‌اند؛ در حال حاضر نزدیک به ۱۰ نفر در این آموزشگاه مشغول به کار هستند.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از بوتیانیوز، اقدس ناظوری معلول و کارآفرین در سن ۲ سالگی به بیماری فلج اطفال مبتلا شد که همین بیماری به معلولیت جسمی و حرکتی وی انجامید.

تا ۱۰ سالگی قادر به حرکت نبود و بعد از آن با سختی و به کمک خانواده توانست به مدرسه برود و تا سوم راهنمایی تحصیل کند؛ وی هم‌اکنون یک آموزشگاه خیاطی دارد و جزو کار آفرینان استان کرمان است.

ناظوری می‌گوید: در ابتدا در شرکتی مشغول کار شدم که به دلایلی، آن شرکت تعطیل شد و من بیکار شدم؛ از آن موقع بود که تصمیم گرفتم که خودم کاری را شروع کنم.

وی ادامه می‌دهد: برای این منظور تلاشم را آغاز کردم تا اینکه توانستم ۳ مدرک مربیگری و مدرک و کارت مدیریتم را در مهارت خیاطی دریافت کنم و مجوز تأسیس آموزشگاه بگیرم؛ به طور رسمی از سال ۸۱ آموزشگاه خیاطی را راه‌اندازی کنم.

این کارآفرین کرمانی می‌افزاید: همیشه دوست داشتم کاری را به طور مستقل انجام بدهم و زیر دست کسی نباشم؛ درآمدم خوب است و با درآمد این کار توانستم کارگاه و ساخت خانه‌ام را تمام کنم و همچنین سرمایه‌ای برای خودم پس انداز کنم؛ البته از همین طریق از سازمان بهزیستی نیز برای ارائه امکانات رایگان مخصوص معلولان مانند آب و برق تشکر می‌کنم.

 

 

وی با بیان اینکه با توکل به خدا، حمایت خانواده‌ام و سعی و تلاش خودم در کارم موفق بودم، می‌گوید: اولین کارآموزانم، معلول بودند و سعی می‌کردم زمان و محیط آموزشگاه را مناسب با حال آنان در نظر بگیرم.

این معلول کارآفرین تصریح می‌کند: هر سال به طور متوسط ۳۰ هنرجو دارم که پس از کسب مهارت، کسب و کار خانگی راه انداخته‌اند و زندگی موفقی هم داشته‌اند؛ در حال حاضر نزدیک به ۱۰ نفر در این آموزشگاه مشغول به کار هستند.

وی ادامه می‌دهد: تا به حال همه هنرجوهایم در امتحان فنی و حرفه ای موفق بوده‌اند و به همین دلیل از هیئت بازرسی و اداره کار و استانداری تقدیرنامه دریافت کرده‌ام.

خانم ناظوری در رابطه با دیگر فعالیت‌هایش می‌گوید: ضمن انجام کارم در ۳ رشته ورزشی شامل والیبال نشسته و تنیس روی میز و ویلچررانی فعالیت دارم؛ در سال ۸۸ عنوان نایب قهرمانی والیبال نشسته و مقام اول تا سوم ویلچررانی و مقام سوم تنیس روی میز را کسب کردم.

وی با اشاره به مشکلات معلولان در شهر اضافه می‌کند: پیاده‌روها و جای پارک خودرو برای معلولان مناسب نیست؛ گاهی مجبورم ماشینم را در محل «پارک ممنوع» پارک کنم و جریمه شوم تا بتوانم خرید یا کار اداری‌ام را انجام دهم.

خانم ناظوری در پایان به جوانان به خصوص به آنهایی که از نعمت سلامتی برخوردارند، می‌گوید: از آنها می‌خواهم که کار و تلاش کنند و قدر سلامتی‌شان را بدانند و از معلولان هم می‌خواهم که در خانه‌شان نمانند و ناامید نباشند و با همه سختی‌ها و مشکلات در جامعه حضور پیدا کنند و از کار و تلاش خسته نشوند.