۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

ایا راهی برای جلوگیری از اسپاسم عضلات پا (بدون استفاده از دارو) وجود دارد؟

درخصوص کاهش اسپاسم نکات ذیل موثراست:

۱-به حرکت درآوردن پاها به کمک دست های سالمتان.

مانندکاری که فیزیوتراپ انجام می دهد  مانند خم وراست کردن انگشتان پاها،مچ پا،زانو،ران وحرکت کل پا بوسیله دست .(یعنی درحالتی که روی تخت نشسته ایدبادست راست مچ پای راست راگرفته وپای تان را از بدن دورکرده به سمت لبه تخت ببرید ومجددا به بدن نزدیک نمایید)این حرکات بایست روزانه حداقل سه نوبت وبه تعداد ۱۰بار انجام شود.

بهترین زمان عبارت است از:

-زمان بیدارشدن ازخواب

-پس ازچندساعت نشستن روی ویلچر

-قبل ازخواب

۲-استفاده ازدارو بانظر پزشک معالج

بهترین دارو قرص باکلوفن می باشد

۳-لازم به ذکراست نباید بادارو حرکات اسپاستیک پاهای شما به صفربرسد.

زیرا این حرکات به نوبه خوددرفرد قطع نخاعی مفید بوده وازلاغری عضلات پا و لگن وخشکی مفاصل واستخوان سازی نابجا جلوگیری می نماید . همچنین جلوگیری ازلاغرشدن عضلات به پیشگیری ویادرمان زخم بسترکمک می کند

 

پاسخ های ارائه شده  بر اساس شرایط هر فرد نخاعی است  و مشاور بر اساس اطلاعاتی که از فرد دریافت می کند  ، پاسخ های خود را ارائه می کند ، به همین خاطر همه عزیزان نخاعی باید به خاطر بسپارند که این جواب برای فرد خاصی ارائه شده  است که چه بسا دارای نکاتی باشد که برای دیگران مفید باشد   و  نباید تنها از  این جواب ها برای  یافتن مشکلات بهداشتی  درمانی خود بهره ببرند.بلکه  او باید از مشورت های تخصصی پزشکان نیز جهت حل مشکلات خویش استفاده نماید . لازم به ذکر است که مشکلات هر فرد نخاعی ممکن است با دیگری متفاوت باشد .

 

منبع: پاسخ  مشاور اینترنتی سایت مرکز  ضایعات نخاعی جانبازان: آقای دکتر شهریار علی اکبر نیا