۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

از معلولیت تا قهرمانی/ معلولیت محرومیت نیست

خبرگزاری شبستان: محمد خالوندی پرتابگر نیزه تیم ملی  معلولان و جانبازان جمهوری اسلامی ایران است. وی در مسابقات پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲ با حد نصاب ۵۰٫۹۸ متر ضمن شکستن رکورد جهان و پارالمپیک، بالاتر از پرتابگران برزیلی و مصری به مقام قهرمانی و دهمین نشان طلای این بازیها برای ایران دست یافت.

 

خالوندی همچنین در پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۶ با پرتاب حد نصاب ۴۶/۱۲ متر بار دیگر برای ایران افتخار افرید و مدال طلا را کسب کرد.

 

این مرد طلایی در روز ۱۰ دی ۱۳۶۸ در کرمانشاه چشم به جهان گشود و در سوابق درخشان خود مدال های طلای جوانان جهان سال ۲۰۱۳و ۲۰۱۵ و مدال طلای پاراالمپیک لندن را کسب کنپ و با تکرار  مدال طلا المپیک لندن در پاراالمپیک ریو افتخارات خود ‌را فزونی تر کند.

 

مدالم را به مردم کرمانشاه تقدیم می کنم

محمد خالوندی دارنده مدال طلای پاراالمپیک ریو ۲۰۱۶ دربازگشت به زادگاهش و در میان استقبال پرشور مردم کرمانشاه در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی با اشاره به تمرینات مستمر خود، به خبرنگار خبرگزاری شبستان  گفت: ۸ سال است که در رشته ورزشی پرتاب وزنه فعالیت دارم و در طول این مدت توانسته ام دو مدال طلای پاراالمپیک را برای کاروان ایران کسب کنم.

 

وی با اشاره به اشاره به کسب مدال طلای پاراالمپیک ریو، عنوان کرد: علت کسب این مدال دعای خیر مردم بوده است و من مدالم را به مردم کرمانشاه تقدیم می کنم.

 

خالوندی با بیان اینکه پاراالمپیک و المپیک در سطح بالایی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برای کسب مقام در این مسابقات یک سال به صورت فشرده همراه مربی ام در خرم آباد تمرین کردم.

 

این قهرمان پاراالمپیک بااشاره به مهارت های ویژه معلولین، یادآور شد: والدین باید مهارت های فرزندان خود را شکوفا کنند.

 

هدف محمد شادی معلولین بود

 

جنت خالوندی مادر مرد طلایی پاراالمپیک ریو ۲۰۱۶ اظهار کرد: لحظاتی که محمد مسابقه داشت تنها دعایم خوشحالی بچه های بهزیستی بود.

به گفته وی عامل موفقیت این قهرمان جهان دعای مردم و تلاش، روحیه خودش می باشد.

 

خالوندی با بیان اینکه هدف و دغدغه همیشگی محمد خوشحالی معلولین بهزیستی بوده است، ابراز کرد: این قهرمان از شادی معلولان خرسند می باشد.

 

این مادر قهرمان پرور با اشاره به مشکلات و معلولیت محمد خالوندی، تصریح کرد: زمانی که زمین‌تمرین در استان کرمانشاه در اختیار محمد قرار داده شود بخشی از مشکلات وی رفع می شود.

 

گزارش: علی حیدری