۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

معلول جسمی نهبندان پس از ۵۰ سال شناسنامه‌دار شد

پس از گذشت بیش از ۵۰ سال برای معلول جسمی نهبندانی ساکن روستای چاهبک شناسنامه صادر شد.

در پی بازدید فرماندار نهبندان از روستای چاهبک این شهرستان، با فردی معلول جسمانی مواجه شدیم که در شرایط بسیار سخت زندگی می‌کرد و به علت نداشتن شناسنامه تا کنون از تمامی مزایا و امکانات رفاهی و اجتماعی بی‌بهره مانده است.
این شخص موضوع را به اداره ثبت احوال نهبندان منعکس کرده تا نسبت به صدور شناسنامه برای این شخص به صورت فوق‌العاده و در اسرع وقت اقدام شود.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: پس از اطلاع این موضوع بلافاصله به روستای چاهبک رفته و با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که این شخص دارای شناسنامه بوده است.
علی وجدی ادامه داد: اما فرد فاقد شناسنامه دیگری که در همان روستا ساکن بوده از وضعیت این معلول سوء استفاده کرده و شناسنامه وی در این سال‌ها را تصاحب کرده و از تمامی مزایا آن بهره‌برداری و سود جسته است.
وی اضافه کرد: پس از این بررسی‌ها شناسنامه از دست غاصب و به منظور تعقیب کیفری به مقامات قضایی شهرستان معرفی شده و برای فرد معلول نیز شناسنامه جدیدی صادر شده است.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان با بیان اینکه این فرد معلول عباس اردونی نام داشته و متولد سال ۱۳۲۳ است، تصریح کرد: وی در دوران کودکی بر اثر بیماری نامعلومی از ناحیه دو پا و دست‌ها فلج شده و در تکلم و صحبت کردن نیز دچار مشکل شده است.
وجدی با اشاره به اینکه این معلول هم اکنون در یک خانه حدود ۶۰ متری از گل و چوب در کنار روستا چاهبک زندگی می‌کند، افزود: وی در طی سال‌های گذشته و هم اکنون نیز به سختی و با نذورات و خیرات اهالی روستا ادامه حیاط می‌دهد.
وی یادآور شد: در طی این سال‌ها هیچ مسئول و مدیری از شهرستان از وضعیت وی خبردار نشده است، همچنین در خانه این معلول فقط یک گلیم بسیار کهنه و دو پتوی مندرس یافت می‌شود.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان گفت: امید است با پیگری‌های این نهاد، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان به عنوان مدعی‌العموم حق از دست رفته‌ این فرد معلول را از غاصب شناسنامه‌اش پس گیرد و اداره بهزیستی نهبندان نیز وی را زیر پوشش و حمایت قرار دهد و مایحتاج وی را تامین تا او از این وضعیت اسفناک نجات یابد.

منبع: خبرگزاری فارس