۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

خلاصه ای از سخنرانی دکتر داورمنش

ایشان اظهار داشتند با هدفمندی یارانه ها و حذف یارانه از برخی کالاها و خدمات، هزینه های روزانه به گونه ای محسوس افزاریش یافته است که هرچند این افزایش از طریق پرداخت مستقیم و عادلانه آن به مردم به تعادل رسیده است، نکتع اینجاست که آیا بار هزینه های یومیه، هفتگی و ماهانه همه مردم افراد جامعه یکسان است؟

وی افزود مطابق آخرین تخمین های پذیرفته شده آماری رقمی در حدود ۴/۳ درصد افراد هر جامعه را اشخاصی با ابتلا به نوعی معلولیت تشکیل می دهند. افرادی که نیازمند مکانات و وسایلی همچون جراحی ها، تراپی های مستمر و پرهزینه و استفاده طولانی مدت از داروهای گرانقیمت هستند. نیازمند ایاب و ذهاب ویژه، مسکن و ماوایی درخور، پرستاری ویژه، آموزش و پرورش و روانشناسی امکانات هزینه بر دیگر هستند.

ایشان بیان کردند هزینه ای که در ازاء هدفمند شدن و حذف یارانه به مردم عادی درنظر گرفته شده بنظر عادلانه و کارشناسی شده به نظر می رسداما همین سرانه را به افرادی با معلولیت های مختلف درنظر گرفتن، موجب ایجاد فشاری مضاعف بر اینگونه افراد و خانواده آنها می شود.

و درآخر افزئدند به جهت رفع کاستی و درنظر گرفتن فرصتی برابر با افراد عادی درنظر گرفتن رقمی حدودا دو تا سه برابر افراد عادی برای این عزیزان پیشنهاد می گردد. البته بنظر می رشد منوط بشد بع محاسباتی دقیق تر و کارشناسانه تر.

با تشکر و قدردانی از تشریف فرمایی ایشان