۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

مبارزه با التهاب تاندون های مچ دست

التهاب تاندون های مچ دست به علت استفاده مکرر از آنها مثلا در ورزش های پرتابی، تایپ و دوزندگی دیده و باعث می شود فرد هنگام فعالیت دچار درد در ناحیه مچ دست و قدامی ساعد شود. در چنین شرایطی تاندون ملتهب با لمس دردناک است و اطراف آن ممکن است دچار تورم شود.

حرکت اول: به آرامی مچ خود را به جلو خم کنید و برای ۵ ثانیه نگه دارید. این کار را ۱۰بار تکرار کنید.مچ خود را به آرامی به سمت عقب خم کنید و برای ۵ثانیه نگه دارید.این عمل را ۱۰ بار تکرار کنید.

حرکت دوم: به آرامی مچ خود را از یک سمت به سمت دیگر خم کنید (مانند دست دادن). در هر طرف ۵ ثانیه صبر کنید. این حرکت را نیز ۱۰ مرتبه تکرار کنید.با یک دست،دست مقابل را از مچ خم کنید و برای ۳۰-۱۵ثانیه نگه دارید.سپس این کار را برای باز کردن مچ دست نیز برای ۳۰-۱۵ ثانیه انجام دهید. در طول این تمرین ساعد خود را مستقیم نگه داریدو این حرکت را برای هر دست ۳ مرتبه تکرار کنید.

حرکت سوم: اکنون  در حالت ایستادن کف هر دو دست را روی یک میز قرار دهید و به آرامی به جلو خم شوید. این وضعیت را برای ۱۵ ثانیه حفظ کنید. این کار را یک بار دیگر با قرار دادن پشت هر دو دست روی میز تکرار کنید. هر کدام از این دو حرکت را ۳مرتبه تکرار کنید.

منبع: انجمن فیزیوتراپی ایران