۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

گزارش دومین کنگره توانبخشی حرفه ای ایران

دومین کنگره توانبخشی حرفه ای ایران که دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی ، معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور،وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار کننده آن بودند ، از تاریخ ۱۵/۷/۹۲ لغایت ۱۷/۷/۹۲ در دانشکده توانبخشی علوم بهزیستی و توانبخشی بر گزار گردید .

از جمله مباحث مطرح شده در  کنگره ” توانبخشی حرفه ای راهی مؤثر برای توانمند سازی معلولان ” بود که مورد گفتگو و ارزیابی واقع شد . شایان ذکر است که انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران به عنوان یکی از اعضاء اجرائی این کنگره بود. در این کنگره جمعی از صاحب نظران ، اساتید ، مسئولان سازمانها و دانشجویانی که در این رشته مشغول تحصیل بودند، حضور داشتند . در بخش علمی جناب آقای دکتر کمالی دانشیار محترم دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضومحترم هیئت امناء انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران سخنرانی بسیار مبسوطی را ارائه دادند .

جناب آقای دکتر هاشمی ریاست سازمان بهزیستی کشور ، آقای دکتر سخنگوئی معاونت امورتوانبخشی و دیگر اساتید سخنانی ،  در حیطه توانبخشی حرفه ای ایراد کردند . غرفه انجمن با ارائه کتابهای آموزشی ، بسته های کنفرانسهای اینترنتی در رابطه با مشکلات افراد دارای آسیب نخاعی ، بروشورهای مختلف و کارهای هنری عزیزان تحت پوشش انجمن از تهران و پاکدشت  یکی از پربیننده ترین غرفه های شرکت کننده در این کنگره بود که با معرفی انجمن و فروش تعدادی از کتابها و سی دی های آموزشی و کارهای هنری حضوری پر رنگ در این کنگره داشته است . خوشبختانه تعداد زیادی از بازدیدکنندگان به عنوان همیار انجمن عضو شدند.  در اینجا لازم است از همیاران عزیز سرکار خانم مریم کاوه ، فاطیما کاوه و آقایان امین ابوالحسنی ، آرش واشقانی ، کلارستاقی ، مجید توکلی  ؛ حجت ا…. براتزاده و دیگر عزیزان که در این کنگره با این انجمن همکاری داشتند سپاس و قدردانی نمائیم و امید است با ادامه این کنگره ها بتوان با ارائه راهکارهای مناسب از طرف متخصصین این حوزه ها معضلات  جامعه معلولین ایران کاهش یابد.
با سپاس فراوان از دبیر علمی کنگره جناب آقای دکتر پروانه  و دبیران اجرائی سرکار خانم هنرمندی و سرکار خانم فاطمه دیناروند که جهت برگزاری این کنگره متحمل زحمات بسیاری شدند .

 


 

گزارش اختصاصی انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران