۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

کارگاه تولیدی حمایتی معلولین در بوکان افتتاح شد

سرویس آذربایجان غربی- کارگاه تولیدی حمایتی معلولین به مناسبت دهه فجر در شهرستان بوکان افتتاح شد.

«گلاویژ حسنی» مدیر عامل مرکز جامعه معلولین شهرستان بوکان روز شنبه (۱۷ بهمن ماه)  در گفت وگو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: طرح کارگاه تولیدی حمایتی در فضای ۱۰۰ مترمربع که متعلق به جامعه معلولین است با هدف بازتوانی و استقلال اقتصادی و اجتماعی معلولین برای اولین بار در بوکان راه اندازی و افتتاح شد.
وی افزود: این طرح به پیشنهاد هئیت مدیره جامعه معلولین بوکان وبه همکاری خیرین محترم شهرستان اجرا شده است که در این کارگاه تولیدی ۱۱ معلول جسمی،حرکتی فعالیت می کنند.
حسنی خاطر نشان کرکد: با توجه توانایی معلولان و به نیاز جامعه و بازار کار،شغل خیاطی را در کارگاه تولیدی مدنظر قرار داده و هم اکنون با کارخانه بهباف تبریز قرار بسته ایم که براساس این قرار داد در هفته،۷۰۰۰ الی ۸۰۰۰،حوله برش شده توسط کارخانه به دست ما می رسد و باتوجه به توانایی و فعالیت معلولین در قبال سردوز و زدن مارک به حوله مبلغی عاید معلولین می شود.
وی در ادامه گفت:این مبلغ بیشتر از مبلغی است که کارخانه بهباف به سایر کارگاه های طرف قراردادش در تبریز می دهد و این به جهت ایجاد انگیزه در معلولین ما می باشد.
حسنی خودکفایی و توانمند کردن معلولین، رساندن آنها به استقلال اقتصادی و ورود این افراد از چرخه جامعه معلولین در جامعه از جمله اهداف نهایی  مرکز جامعه معلولین شهرستان بوکان دانست و افزود: راه اندازی خط تولید برای مددجویان می تواند توانایی های آنها  و حضور شان در جامعه نشان دهد.
به گفته موسس مرکز جامعه معلولین بوکان، طرح کارگاه های تولیدی حمایتی یکی از طرح های بهزیستی است و از مددجویانی که به خط تولید رسیده و این فرآیند را طی کردند حمایت می شود.

منبع: کرد پرس