۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

چهار واحد مسکونی ویژه معلولان در اردستان ساخته می‌شود

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز اردستان روز پنجشنبه در این آیین گفت: این واحدها به صورت ویلایی و هر یک در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۱۰ مترمربع ساخته خواهد شد.

محسن برنجی افزود: پیش‌بینی می‌شود هزینه ساخت هر یک مترمربع از این واحدها به بیش از ۱۴ میلیون ریال برسد که ۶۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات چهار درصد از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود و سایر مبلغ را نیکوکاران و خانواده‌ها تامین خواهند کرد.

وی بیان کرد: زمین این واحدها از سوی اداره راه و شهرسازی رایگان تامین شده و از سوی شهرداری و دیگر اداره‌ها نیز خدمات رایگان ارائه می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز اردستان اضافه کرد: واحدها تا پایان نیمه نخست سال ۱۳۹۹ تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد.

وی همچنین تشریح کرد: عملیات ساخت چهار واحد مسکونی دیگر نیز در آینده آغاز و تحویل خانواده‌های دارای دو معلول خواهد شد.

رییس اداره بهزیستی اردستان نیز یادآور شد: یک‌هزار و ۱۰۰ نفر معلول در این شهرستان زیر پوشش هستند که از این تعداد ۳۷ خانوار بیش از دو معلول دارند و برخی با مشکل مسکن روبه‌رو شدند.

محمدعلی مطلب‌زاده افزود: یک خانواده با سه معلول در زواره داریم که در حال ساخت خانه برای آنها هستیم.

وی بیان کرد: هزینه ساخت با ۱۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و بقیه به صورت تسهیلات چهار درصد و کمک نیکو کاران پرداخت خواهد شد.

رییس اداره بهزیستی اردستان ادامه داد: یک خانواده با چهار معلول نیز در شهر مهاباد وجود دارد که زمین برای ساخت مسکن به آنها تحویل شده و عملیات ساخت در زمانی مناسب آغاز می‌شود.

رییس هیات مدیره انجمن خیران مسکن ساز اردستان نیز اضافه کرد: خوشبختانه نظام اسلامی به ساخت مسکن نیازمندان توجه ویژه‌ای داشته و از بدو راه‌اندازی در سال ۱۳۸۷ تا کنون چندین بار اقدام به ساخت مسکن کرده است.

حسین قاسم‌زاده افزود: انجمن کار خود را با ساخت ۱۴ واحد مسکونی در این شهرک آغاز کرد و سپس ۶۰ واحد در کنار مسکن مهر تحویل متقاضیان داد و آمادگی دارد در صورت فراهم بودن زمین و خدمات رایگان، ساخت مسکن برای محرومان را پیش ببرد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.