۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان

همشهری آنلاین _ زهرا بلندی: این درحالی است که ملاقات حضوری با مسئولان نیازمند صرف زمان و هماهنگی‌های قبلی و گاهی و طولانی است. همشهری محله علاقه‌مند است به‌عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مسئولان، پای صحبت‌های اهالی محله بنشیند و با پیگیری این خواسته‌هادرصدد پاسخگویی مسئولان به نیازهای آنها قرار بگیرد.

  • پایانه‌ها و ورودی های مترو برای معلولان مناسب‌سازی شوند

خوشبختانه طی سال‌های اخیر با هدف رفاه حال معلولان مناسب‌سازی معابر جزء طرح‌های اولویت‌دار شهرداری منطقه قرار گرفته و اقداماتی همچون ساخت مسیر حرکت نابینایان، اصلاح رمپ‌ها و اختلاف سطح‌ها، مرمت کفپوش‌های معیوب،

 پایانه‌ها و ورودی های مترو برای معلولان مناسب‌سازی شوند

مناسب‌سازی معابر داخلی، سرویس‌های بهداشتی، نصب دستگاه‌های ورزش معلولان و وسایل بازی مخصوص کودکان معلول و… داخل بوستان‌هایی همچون ۲۲ بهمن، الجواد(ع)، باران، امید و… انجام شده است، اما مناسب‌سازی پایانه‌ها و ورودی ایستگاه‌های مترو به‌عنوان یکی از مطالبات مهم این قشر از منطقه آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفته و نیازمند توجه بیشتر مسئولان منطقه است.

محمد مافی، دبیر کانون معلولان منطقه ۱۹

  • مناسب‌سازی ایستگاه مترو عبدل‌آباد و پایانه بهشت

مناسب‌سازی معابر و فضاهای شهری با هدف تسهیل دسترسی به امکانات شهری از اقدامات اولویت‌دار شهرداری منطقه است و بر همین اساس عملیات اجرایی مناسب‌سازی ایستگاه مترو عبدل‌آباد و پایانه اتوبوسرانی بهشت آغاز شده و در مرحله ایجاد رمپ ورودی است. پیش از این نیز ایستگاه مترو آزادگان ضمن بهسازی، در قالب اقداماتی همچون ساخت ۲ پارکینگ ویژه معلولان و نصب تابلو، مناسب‌سازی محوطه اطراف و رفع اختلاف سطح‌ها در محل اتصال پیاده‌رو به سواره‌رو و نیز ایجاد ۳ رمپ ورودی برای سهولت دسترسی از پیاده‌رو به محوطه مترو و تجهیز به میله‌های دستگرد مناسب‌سازی شده است.

علی توکلی، شهردار منطقه ۱۹
علی توکلی، شهردار منطقه ۱۹

  • امان از بوی نامطبوع نهر خیابان طالقانی

نهر سرپوشیده‌ای از شمال تا جنوب خیابان طالقانی حدود ۵ سال پیش‌ساخته شد که مشکلاتی را برای اهالی محل به همراه داشته است. به گفته اعضای شورایاری محله متأسفانه شیب مناسبی برای این نهر در نظر گرفته نشده و در این شرایط امکان شست‌وشوی مکرر نهر وجود ندارد و بوی مشمئزکننده‌ای در خانه‌ها و مغازه‌هایی که حاشیه این خیابان قرار گرفته‌اند می‌پیچید.

 بوی نامطبوع نهر خیابان طالقانی

تعدادی از شهروندان برای مقابله با این معضل روی دریچه‌ها را به ناچار با موکت و کارتن پوشانده‌اند، اما این کار راه‌حل مناسبی نیست و رفع اصولی این مشکل که با سلامت و بهداشت شهروندان ارتباط مستقیمی دارد یکی از درخواست‌های مهم اهالی محله نعمت‌آباد است.
مرتضی آقا محمدی، دبیر شواریاری محله نعمت آباد

  • نهرها روباز می‌شود

با توجه به درخواست‌های شورایاری و اهالی خیابان طالقانی طرح سرپوشیده کردن نهرهای ضلع شرقی خیابان طالقانی اجرا شده است، اما باتوجه به رعایت نشدن نظافت از سوی برخی از اهالی و همچنین شست‌وشوی نامناسب نهر توسط نیروهای پیمانکار خدمات شهری مشکل گرفتگی و آب ماندگی در نهر به وجود آمد. این امر طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ ادامه‌دار شد و در نهایت در انتهای سال ۱۳۹۹ مجدداً درخواست روباز شدن نهر مذکور از سوی شورایاری و اهالی مطرح شده و این موضوع به شرکت مهندسان مشاور ری آب ارجاع داده شده است. پس از بررسی اجرای نقشه نهر روباز در دستور کار معاونت قرار خواهد گرفت.

معاون فنی و عمران شهردار منطقه ۱۹
محمدمهدی گندمی/ معاون فنی و عمران شهردار منطقه ۱۹

  • بوستان بستان را دریابید

تأمین روشنایی محدوده جنب خیابان گلستان و بوستان بستان، همچنین تعویض کفپوش زمین بازی کودکان این بوستان از جمله درخواست‌های مهم اهالی محله خانی‌آباد نو است. معضل کمبود روشنایی به‌خصوص در ساعات پایانی روز موجب تجمع معتادان و کاهش امنیت اهالی محله شده است و کفپوش نامناسب زمین بازی هم برای کودکان حین بازی مخاطراتی را به همراه دارد.

بوستان بستان را دریابید

معتمدان محله معتقد هستند این طرح‌ها جزء طرح‌های خرد محلی سال قبل محسوب می‌شوند که هنوز اجرایی نشده و نیاز است با رسیدگی هرچه سریع‌تر مسئولان در دستور کار قرار بگیرند.

خدیجه قراکشلو، دبیر شورایاری محله خانی آبادنو

  • به‌زودی نظر اهالی تأمین می‌شود

طی بررسی‌های مستمر اداره فضای سبز منطقه سیستم روشنایی، کفپوش و وسایل بازی بوستان‌ها در صورت نیاز به تجهیز یا تعویض در دستور کار قرار می‌گیرد. سال گذشته با پیگیری انجام شده در قالب طرح‌های کوچک‌مقیاس بیش از ۴ هزار طرح تقویت سیستم‌های روشنایی داخل بوستان‌ها انجام شده که روشنایی بوستان بستان هم جزء آنها بوده و اخیراً به پروژکتورهای Smd کم‌مصرف تجهیز شده است. علاوه بر این کفپوش محل بازی کودکان در بوستان بستان و تأمین روشنایی جنب خیابان گلستان هم در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی اجرا خواهد شد.
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۱۹

مجید صبوری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۱۹

  • آلودگی زیست محیطی باجولان جانوران موذی

یکی از مشکلات مهمی که در فصل گرم از سوی اهالی محله‌های مختلف منطقه عنوان می‌شود جولان جانوران موذی به‌خصوص موش‌ها اطراف مخازن زباله، اماکن مخروبه و متروک، کانال‌ها، نهرهاو حتی فضاهای سبز است. این موجودات با انتقال آلودگی از منبع آن مشکلات زیست‌محیطی را برای شهروندان به بار می‌آورند و به کارگیری اقدامی جدی برای رفع آنها و اجرای برنامه‌های آموزشی برای شهروندان در حفظ محیط‌ زیست و فراهم کردن شرایط لازم برای افزایش تعداد جانوران موذی از جمله اقداماتی است که نیاز است به کار گرفته شود.

آلودگی زیست محیطی باجولان جانوران موذی

فریدون علی نژاد، دبیرشورایاری محله خانی آباد جنوبی

  • اجرای مستمر طرح‌های ضربتی و آموزشی

طرح ضربتی مبارزه با جانوران موذی با هدف کاهش مخاطرات زیست‌محیطی و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان با روش‌هایی همچون استفاده از سم برای اتلاف موش‌ها به کمک تفنگ بادی از ابتدای سال به اجرا در آمده است. براساس

رئیس اداره ساماندهی منطقه ۱۹
نعمت احمدی/ رئیس اداره ساماندهی منطقه ۱۹

این طرح تاکنون هزار و ۳۱۵ مورد از کلونی‌های موش شناسایی و تعداد هزار و ۳۶۰ عدد لاشه جمع‌آوری شده است. توزیع ۶۰۰ عدد تله چسبی در بین شهروندان و برگزاری ۳ دوره طرح آموزش چهره به چهره و توزیع بسته‌هایی میان شهروندان و کاسبان هم از جمله طرح‌هایی است که در حوزه آموزش به‌صورت مستمر انجام می‌شود.
نعمت احمدی/ رئیس اداره ساماندهی منطقه ۱۹