۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

وضعیت استخدام معلولان در آزمون های فراگیر به چه سمتی خواهد رفت؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ ثبت نام یازدهمین آزمون مشترک فراگیر تعداد دیگری از دستگاه‌های اجرایی کشور از اول آذر ماه با لحاظ سهمیه ۳ درصد افراد دارای معلولیت برگزار خواهد شد. این در حالی است که در آزمون‌های اخیر این سهمیه به دلایل مختلف رعایت نشد و دستگاه‌های اجرایی به اشکال گوناگون از پذیرش داوطلبان دارای معلولیت استنکاف می‌ورزیدند.

مدیر کل نیروی انسانی و پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور می‌گوید سهمیه‌هایی که در آزمون‌های استخدامی برای معلولان لحاظر نگردد، ذخیره می‌شود و به آزمون‌های دیگر منتقل خواهد شد.

علی افشاری با اعلام این مطلب به خبرنگار شهرآرانیوز ادامه داد: پیشتر مقرر شد تا سازمان بهزیستی کشور با همراهی سازمان اداری و استخدامی مبادرت به برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان نماید و بنابراین، مددجویان ما می‌توانند شانس خود را در هر دو آزمون محک بزنند.

وی شرکت در هر ۲ آزمون را بلامانع عنوان و اضافه کرد: ظرفیت هر دو آزمون، ۴ هزار نفر است و تنها تفاوت مهم این است که در آزمون یازدهم تنها ۳ درصد سهمیه به معلولان می‌رسد، اما در آزمون استخدامی ما، تمامی ۴ هزار ظرفیت اختصاص یافته به مددجویانمان خواهد رسید؛ بنابراین ثبت نام همزمان مانعی ندارد، اما پذیرش در یک آزمون برای ما ملاک می‌باشد.

افشاری متذکر شد: سازمان بهزیستی با ۶۱ دستگاه اجرایی برای اختصاص سهمیه‌های متناسب با معلولان مذاکره داشته است و همانگونه که قبلا هم عنوان شد، تمام تلاش خود را برای ارائه دفترچه ثبت نام آزمون اختصاصی تا روز جهانی معلولان خواهیم نمود و آزمون نیز حتما تا پایان سال برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ حضور معلولان در آزمون‌های فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور طی سال‌های گذشته چندان با اقبال مواجه نبوده است و هریک از ادارات یا وزارتخانه‌ها با دلایل موجه یا غیر موجه از پذیرش معلولان سر باز می‌زدند و گمان نمی‌رود در آزمون یازدهم نیز شاهد عملکرد متناسبی برای این قشر باشیم.