۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

وزیر تعاون: فاصله‌گذاری اجتماعی فرصتی برای درک جهان معلولین است

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، محمد شریعتمداری در یاداشتی آورده است: فاصله‌گذاری اجتماعی فرصتی برای درک جهان متفاوت معلولین عزیز برای همه ماست، اینجانب محمدشریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مدت یک سال و اندی که مسئولیت وزارت رفاه را برعهده دارم، دردها و مشکلات مختلف معلولین را دیده و شنیده‌ام که یکی از آنها فاصله این‌ عزیزان با جامعه است، معلولین به‌ علت مناسب نبودن فضاهای اداری و شهری ما بیشتر اوقات ناخواسته در خانه و کاشانه پر مهر و رمز و رازشان محبوس هستند.

وی در ادامه این پیام تاکید کرده است: شدت این مشکل را من و عموم مردم امروز حس می کنیم، مدت اندکی است که مردم برای‌حفظ جان‌ خود و عزیزانشان مجبورند در منزل بمانند. معلولین سال هاست که ناخواسته محکوم به فاصله گذاری شده‌اند. فاصله‌ای که ما می‌توانیم آن‌ را با مناسب‌سازی فضاها و اقدامات سازنده فیزیکی و گاهی فرهنگی برداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی دیگر از این پیام عنوان کرد: این درسی است که باید همه ما در این ایام بیاموزیم و گوشه‌ای از درد معلولین عزیز را حس‌ کنیم، تا عزم خود را برای تغییر راسخ سازیم، با شیوع ویروس کرونا درک وضعیت شبه انزوای معلولین و افراد دارای مشکل اوتیسم برای ما آسان‌تر شده است. باشد که با شناخت جهان معلولین همه به‌ دنبال بهبود وضعیت آن‌ها باشیم.

به گزارش ایرنا، ۱۴ فروردین ماه روز جهانی اوتیسم نامگذاری شده است و از این روز به مدت یک ماه فعالیت هایی مبنی بر آگاه سازی صورت می گیرد، این روزها اوتیسم از منظر خانه نشینی و حبس خانگی خانواده های مبتلایان به اوتیسم با کرونا مقایسه می شود تا به نوعی سختی این بیماری که محدود به زمان و مکان نیست، یادآوری شود.