۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

نوآوری ها در مسیر ایمنی برای همه

خوب یا بد، رانندگی یکی از مهمترین جنبه های سفر و گردش محسوب می شود. بدون توانایی رانندگی، ممکن است در خانه محبوس شوید، از نظر منطقی قادر به ترک منزل برای انجام یک کار، خرید مواد غذایی و سایر کالاهای ضروری یا دیدار دوستان و حفظ یک زندگی اجتماعی مطلوب نخواهید بود. امروزه کلیدهای قفل ماشین خیلی فراتر از اینکه  تبلیغ شده می توانند کارآیی داشته باشند.

خوشبختانه بسیاری از تلاشها تا حدود زیادی نتیجه بخش بوده اند. فناوری‌های جدید باعث شده اند، رانندگی برای همه قابل دستیابی باشد و پیشرفت در فناوری باعث شده که این تجربه سختی و مشقت چندانی نداشته باشد. علاوه بر این، در چشم اندازاین مسیر، پیشرفت های زیادی دیده می‌شود . چیزهای زیادی هم وجود دارند که باید منتظر آنها باشیم.

ایمنی در جاده

پیشرفت‌های فنی با سرعت بالایی در حال اتفاق هستند. به نظر می رسد که هر مدل وسیله نقلیه جدید چیز جدید و هیجان انگیزی برای ارائه دارد. مردم استقبال زیادی از این ویژگی های برتر فناوری و ایمنی ماشین‌ها می کنند:

کسانی که دارای معلولیت ذهنی و جسمی هستند،  بهتر از هر کس می‌دانند که زندگی بدون وسیله نقلیه چقدر می‌تواند چالش برانگیز باشد. سالها است که گزینه های کمی برای سفرهای تنهایی و انفرادی وجود داشته است، چراکه تنها فناوری و شاخص‌های قیمت مطرح نبوده است. ثابت شده است که مبارزه برای برابری همیشه یک چالش بزرگ است. فناوری‌های مانند:

  • بلوتوث برای موسیقی و ارتباطات
  • دوربین ها و سنسورهای پشتیبان عقب
  • پرتوهای اتوماتیک
  • برف پاک کن های اتوماتیک شیشه جلو اتومبیل
  • هشدارهای خروج از خط
  • سیستم های ارتباطی اضطراری
  • دید در شب و تشخیص نقاط کور
  • استارت دکمه ای
  • ورود بدون کلید
  • دستورات صوتی
    • بستن اتوماتیک درها
    • پدال گاز / ترمز قابل تنظیم

 و خیلی چیزهای دیگر ی به این لیست می توان اضافه کرد.

خیلی از این پیشرفت های فنی و ایمنی امکان انعطاف پذیری زیادی در رانندگی را فراهم می‌کنند که می‌توانند دسترسی آن را برای همه افراد افزایش دهند. مواردی مانند فرمان صوتی و بسیاری از ویژگی‌های خودکار، افراد دارای معلولیت جسمی را قادر می سازند تا بتوانند رانندگی راحت تری داشته باشند. علاوه بر این، همه این ویژگی‌ها می توانند رانندگی را برای همه مردم بسیار ایمن تر کنند.

فراتر از آنچه در مورد خودرو اتفاق می‌افتد‌، پیشرفت هایی در زمینه ایمنی جاده نیز اتفاق افتاده است. چراغ‌های راهنمایی جدید با تایمر شمارش معکوس یا اشکال مختلف در شهرهای مختلف با نتایج مثبت در حال آزمایش هستند. علاوه بر این، روشنایی جاده ها با استفاده از فناوری هوشمند نیز در حال تبدیل شدن به واقعیت است. همه این پیشرفت ها می‌توانند دید و توانایی را افزایش دهند و در عین حال خطرات جاده را نیز کاهش دهند.

همزمان با پیشرفت ها و بهبود  فناوری ها و ویژگی ها و قوانین ایمنی، و چیزهای زیادی که رانندگان معلول انتظار آن را می کشند، به آینده امیدوار می شویم. اخبار مهیج زیادی در چشم انداز است!

اتومبیل‌های خودران کم کم، اما مطمئناً، به واقعیت تبدیل خواهند شد. اتومبیل های خودران می توانند هرگونه نیاز به ویژگی های خاص گران قیمت یا جاگیری در خودرو را از بین ببرند. به همین ترتیب، آنها می‌توانند برابری و ایمنی رانندگی را برای همه تاحد زیادی افزایش دهند. اگرچه تسلا (که پیشرو در اتومبیل های خودران است) می‌گوید که رانندگان هنگام رانندگی با خودروهای خودکار باید هوشیار باشند، اما پتانسیل زیادی برای از بین بردن موانع برای افرادی که دارای مشکل رانندگی هستند وجود دارد.

حتی هیجان انگیزتر، برنامه تویوتا برای افزایش جابجایی در بعضی از وسایل نقلیه جدیدتر مانند Concept-I RIDE  است. این مدل به طور خاصی برای استفاده افراد دارای محدودیت‌های حرکتی طراحی شده است و به آنها این امکان را می دهد که استقلال بیشتری داشته باشند. این خودرو دارای فناوری هوش مصنوعی یکپارچه، درب های دریچه ای و فضای جاگیری بیشتری است. هنوز چند سالی مانده تا این خودرو به بازار بیاید، اما این مدل جدید واقعاً هیجان انگیز است.

ایمنی برای همه: افزایش برابری در حوزه رانندگی فقط پیشرفت‌هایی نیست که در داخل و خارج خودروها اضافه می‌شود. این موضوع شامل تشویق کردن مردم به عادت های رانندگی متفکرانه نیز می‌شود. به هر حال، در حال حاضر رانندگی می تواند یکی از خطرناک ترین کارهایی باشد که روزانه انجام می‌دهید. متاسفانه سالانه تقریبا ۱٫۳ میلیون نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. تقریباً ۲۷۳/۳ نفر در روز!

برخی چیزها مثل حواس پرتی مربوط به تماشای چراغ ها در خودرو، تبدیل به یک مشکل بزرگ می‌شوند. برخی از این چراغ ها می‌توانند همزمان با نزدیکی راننده ها به مسافر برای سوارکردن آنها، تغییر رنگ دهند و این موضوع سیستم را بسیار مفید می‌کند اما بعضی ها  با این سیستم‌ها موافق نیستند و می‌گویند چراغ های روشن هنگام تغییر رنگ باعث حواس پرتی راننده در جاده می‌شود و این موضوع می تواند منجر به تصادفات بیشتری شود.

مطمئناً موارد خطرناک دیگری که باعث حواس پرتی رانندگی می‌شود ازجمله پیام کوتاه، استفاده از آینه برای دیدن خود یا غذا خوردن هنگام رانندگی، می‌توانند ایمنی رانندگی را تحت تأثیر قرار دهند. همه چیزهایی که باعث حواس پرتی می‌گردند می توانند منجر به تصادفات جدی شوند. خوشبختانه، در بسیاری از جاها رفتارهای خطرناک رانندگان تحت نظر است و فناوری‌های فوق الذکر به هیچ وجه باعث کاهش نیاز به برداشتن دست از روی فرمان نشده است .

از مدت‌ها ست که، رانندگی برای افراد دارای معلولیت جسمی یا ذهنی یک چالش نا برابر بوده است. به همین دلیل، بسیاری مجبور به پذیرش زندگی با درجه استقلال کمتری شده اند. اما خوشبختانه، پیشرفت‌های جدید و نزدیک شدن به فناوری و ایمنی جدید در وسایل نقلیه، جاده ها و اجرای قانون، رو به بهبود  بوده  و در آینده رانندگی برای بسیاری از بیماران به واقعیت می پیوندد.