۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

نماینده یونیسف در تهران: آمار دقیقی از کودکان معلول در جهان نداریم

نماینده دفتر کودکان سازمان ملل متحد quotation mark یونیسف quotation mark در تهران گفت: آمار دقیقی از کودکان معلول در جهان نداریم.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، صفی الدین در مراسم رونمایی از گزارش جهانی کودکان معلول افزود: بر اساس آمارهای ۹ سال پیش، حدود ۹۳ میلیون کودک معلول در جهان زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه حدود یک میلیارد نفر (۱۵ درصد از جمعیت جهان) معلولند، گفت: شاید بتوان گفت از هر ۲۰ کودک در جهان یک نفر به معلولیت مبتلاست.

صفی الدین ، نبود آمارهای دقیق را مانع اصلی خدمات رسانی و بررسی کیفیت زندگی کودکان معلول جهان دانست.

وی افزود: کودکان معلول جهان با احتمال آموزش کمتر ، مواجه شدن با خشونت های بیشتر و گاه پنهان ماندن در خانه و موسسات نگهداری مواجهند.

صفی الدین اضافه کرد: باید ابتدا استعدادهای کودک معلول را دید بعد به معلولیتش توجه کرد تا با استفاده از توانایی ها او را به فرصت های برابر راهنمایی کرد.

وی بر لزوم توجه به ارائه خدمات فراگیر به معلولان گفت: باید مناسب سازی در مکان و اصلاح نگرش های مدیریتی به عنوان مثال در مدارس، مورد توجه قرار گیرد.

صفی الدین افزود: باید توجه کرد، ساخت مکان مناسب برای استفاده معلولان تنها یک درصد به هزینه ها می افزاید اما بازسازی و مناسب سازی مکان موجود، حدود ۲۰ درصد از کل هزینه ها را به خود اختصاص می دهد.

وی با اعلام آمادگی یونیسف برای همکاری با کشورمان ابراز امیدواری کرد با همکاری جمهوری اسلامی ایران و یونیسف سال آینده در روز جهانی معلولان شاهد موفقیت های ایران در زمینه فراگیر کردن خدمات به معلولان باشیم.