۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

نشست مشترک معلولان و فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس شورای اسلامی

نشست مشترک معلولان و فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس شورای اسلامی درتاریخ ۲۵ ابان ۹۴ با حضورمدیران اجرایی و انجمن های فعال معلولان برگزار شد.

در این نشست حاج آقا ابو ترایی فرد نایب رییس مجلس  اعلام نمودند  : دولت و مجلس برای پیگیری وضعیت حقوقی معلولان، کمیسیون مشترک تشکیل دادند.

جناب آقای دکتر ربیعی وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در خصوص خود روی مناسب سازی معلولان ، وظایف مربوط به مناسب سازی  وزارت کشور و مشکلات مدارس استثنایی آموزش و پرورش موضوعاتی را مطرح نمودند.

سرکار خانم آلیا اظهار داشتند: اخیرا نیز طرحی در مجلس مبنی بر تفکیک وظایف سازمان بهزیستی و کمیته امداد مدنظر قرار گرفته که از طریق این طرح  خدمت رسانی به معلولان نیز مورد توجه قرار می گیرد همچنین براساس این طرح خدمات حمایتی از سوی کمیته امداد و توانبخشی با سازمان بهزیستی است که حال امید است به زودی در دستور کارقرار گیرد.

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کردند ورزش برای معلولان امری ضروری است چرا که باعث شده افراد فعالیت بدنی کنند لذا ورزش برای آنها تنها تفریح محسوب نمی شود؛ براین اساس برای فراگیر شدن و توسعه ورزش به دنبال طرح انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از المپیک هستیم که در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید و روز گذشته نیز با جمع آوری امضاء از سوی جمعی از نمایندگان خواستار آن هستیم تا این طرح قبل از روز ۱۲ آذر یعنی روز معلولان در دستور کار صحن قرار گیرد.