۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

نشست صمیمی اعضا طرح توانمند سازی با مسولین سازمان بهزیستی با موضوع نقاط ضعف و قوت طرح توانمندسازی

در روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۹۵ انجمن ضایعات نخاعی استان تهران نشست صمیمی اعضا طرح توانمند سازی با مسولین سازمان بهزیستی با موضوع نقاط ضعف و قوت طرح توانمندسازی را برگزار نمود . در این نشست که آقای دکتر حسین نحوی نژاد معاونت توانبخشی بهزیستی کشور و آقای دکتر کیوان دواتگران، مدیرکل دفتر توانمندسازی حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و آقای محمد رضا اسدی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان تهران و آقای دکتر الله وردی معاون دفتر توانمند سازی معلولین بهزیستی کشور حضور داشتند ، ابتدا خانم قمیشی مدیر عامل انجمن ضایعات نخاعی استان تهران ضمن خیر مقدم به حاضرین و با یادی از بنیان گذار انجمن ضایعات نخاعی استان تهران خانم دکتر میر فتاح گزارشی از فعالیت های انجمن در سالهای پیشین به حضار ارائه داد .
در ادامه آقای ابدی کارشناس طرح توانمندسازی انجمن ضایعات نخاعی استان تهران گزارشی از روند اجرای طرح توانمندسازی که ۷۵ نفر از مددجویان تحت پوشش این طرح می باشند را با توضیحی درباره موفقیت های طرح و فعالیت های انجمن برای اجرای طرح توانمند سازی از قبیل مناسب سازی محل زندگی افراد ، برگزاری کارگاه های آموزشی ، خرید تجهیزات توانبخشی ، کمک در زمینه اشتغال زایی افراد طرح ، بیمه حوادث برای افراد تحت پوشش طرح و تامین مایحتاج و کمک نقدی بصورت موردی ارائه دادند .
در قسمت بعدی این نشست دکتر نحوی نژاد معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با سخنانی از انجمن ها بعنوان بازوان توانای سازمان بهزیستی کشور یاد کردند که با بودجه های کم دست آورد های بزرگ و تاثیر فراوانی بر کیفیت زندگی معلولین دارند ، ایشان ضمن تاکید بر آموزش به افراد آسیب نخاعی به تاثیر گزاری محیط بر شدت معلولیت افراد اشاره کردند و مناسب شدن بستر جامعه برای کمتر شدن شدت معلولیت را بسیار حائز اهمیت دانستند و از فعالیت های مسولین سازمان بهزیستی در این حوزه قدردانی کردند .
در بخش دیگر این نشست دکتر داواتگران توضیحاتی درباره طرح توانمندسازی و هدف این طرح برای جامعه هدف دادند و از همدلی در بین مسئولین سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات در حوزه توانمندسازی بعنوان نقطه قوت یاد کردند و از مددجویان درخواست کردند که برای مرتفع شدن نقاط ضعف طرح نظرات خود را به دفتر توانمند سازی برای بهتر شدن کیفیت طرح در جهت خدمات به اعضا طرح ارائه دهند .
در ادامه آقایان اسدی و آقای دکتر الله وردی درباره طرح توانمندسازی سخنانی کوتاه ایراد کردند . و به سوالات مددجویان توسط مسئولین سازمان بهزیستی پاسخ داده شد . در پایان این نشست صمیمی از زحمات آقای ابدی و آقای جلیلی کارشناسان طرح توانمندسازی انجمن ضایعه نخاعی استان تهران تقدیر شد .

DSC_0331
IMG_0342
IMG_0353
CIMG5226
CIMG5211

گزارش اختصاصی از انجمن ضایعات نخاعی استان تهران