۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

مناسب‌سازی معابر شهری؛ اولویت برنامه شهرداری اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علیرضا کریمی، شهردار اراک، امروز، ۲۱ شهریور، در حاشیه گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد استان که در هتل امیرکبیر اراک، برگزار شد، اظهار کرد: هریک از ما مسئولان در هر جایگاه و منصبی که هستیم نسبت باید به سهم خود در راستای رفع مشکلات جانبازان قدم برداریم، اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌های مدیریت شهری اراک شامل حوزه‌های معماری، شهرسازی، اجتماعی و حمل‌و‌نقل است و تمام خدمت رسانی به عموم شهروندان و معلولان از سوی این مجموعه انجام می‌شود.

وی ضرورت مناسب‌سازی معابر ویژه جانبازان و معلولان را مورد تأکید قرار داد و افزود: جانبازان حق بزرگی گردن ما دارند و هریک به سهم خود تکلیف داریم این وظیفه را انجام دهیم. صدور پروانه‌های ساختمانی ویژه مراکز عمومی نیز با همین رویکرد با جدیت در حال طراحی و پیگیری است؛ چراکه همه شهروندان باید از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کنند.

کریمی ادامه داد: در حوزه پیاده‌راه سازی و حمل‌و‌نقل عمومی نیز این امر از سوی مدیریت شهری با جدیت در حال پیگیری است. اتوبوس‌های جدید خریداری شده این ظرفیت را دارد که‌جانبازان با ویلچر وارد اتوبوس شوند و مکانی نیز برای آن جانمایی شده است تا شهروندان با محدودیت خاص با کمترین مشکل تردد مواجه باشند.

شهردار اراک در پایان گفت: تا رسیدن به هدف نهایی در راستای تامین و ایجاد رفاه و آسایش عمومی شهروندان به ویژه جامعه جانبازان و معلولان از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌شود و اقدامات در این بخش در اولویت برنامه‌های قرار دارد.