۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

مناسب‌سازی اماکن شهری آبادان برای تردد معلولان

سرپرست اداره بهزیستی آبادان از مناسب‌سازی اماکن اداری و عمومی شهری برای معلولان جسمی، حرکتی و جانبازان در این شهرستان خبر داد.

علی فرحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: بر اساس جلسه‌ای که در فرمانداری آبادان با حضور معاون برنامه‌ریزی و عمران استان برگزار شد، مناسب‌سازی اماکن برای جانبازان و معلولان خواستار و این امر به تصویب رسید.
وی بیان کرد: تلاش برای مناسب‌سازی اماکن عمومی شهری همواره از سوی بهزیستی و نهادهای مربوطه در حال انجام است.
سرپرست اداره بهزیستی آبادان تصریح کرد: بسیاری از استانداردهایی که باید در ساخت معابر یا فراهم کردن امکانات برای معلولان در نظر گرفته شود رعایت نمی‌شود.
وی افزود: باید رمپ‌هایی که برای عبور معلولان در شهر ساخته شود شیب تندی نداشته‌ باشند زیرا در این صورت این افراد نمی‌تواند از آنها استفاده کنند.
فرحانی بیان کرد: همچنین نرده‌ها و موانعی که در ورودی پارک‌ها و معابر به کار گرفته شده‌اند در تردد معلولان و نابینایان مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در بخش حمل‌ونقل عمومی نیز مشکلات بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: عدم‌اختصاص جایگاه ویژه در اتوبوس برای معلولان و مددجویان موجب بروز حوادث تلخی برای این افراد می‌شود.
سرپرست اداره بهزیستی آبادان همچنین ادامه داد: بی‌تردید تا رسیدن به استانداردهای موجود فاصله زیادی داریم، این در حالی است که تمام دستگاه‌های مختلف باید در اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان همکاری و سهم داشته باشند.
به گفته وی تردد به بانک‌ یکی از مشکلات اساسی برای معلولان است.
فرحانی افزود: برخی از بانک‌ها در مقابل در ورودی هیچ معبری را به رفت ‌و آمد معلولان اختصاص نداده‌اند، به همین دلیل مناسب‌سازی برای این بانک‌ها نیز از موارد مورد بحث در جلسه بود.
وی با اشاره به وظایف بهزیستی در بخش‌های مختلف توانبخشی، سالمندان، کودکان بی‌سرپرست، مراکز ترک اعتیاد و مددکاری، این سازمان را سازمانی مردمی برای کمک به روند زندگی جامعه هدف عنوان کرد.
سرپرست اداره بهزیستی آبادان هدف از اجرای عملیات مناسب‌سازی معابر، عبور و مرور راحت معلولان در منطقه و استفاده از مراکز تفریحی مناطق عنوان کرد و گفت: معلولان نیز چون دیگر افراد عادی باید در جامعه بتوانند از امکانات و زمینه‌های موجود بهره‌مند شوند.
وی در پایان از مسئولان خواست تا در این مسیر اداره بهزیستی شهرستان را یاری کنند.