۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

مناسب‌سازی معابر زنجان برای معلولان جزو اولویت‌‌های مدیران بهزیستی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیین تودیع و معارفه سرپرستان اداره‌کل بهزیستی استان زنجان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد؛ بهزیستی استان طی دو سال اخیر تغییر و تحولات زیادی را به خود دیده است.

نعمت ملکی، سرپرست بهزیستی استان که چندی پیش بعد از عزل حسینی، سرپرستی بهزیستی استان زنجان را به عهده گرفته بود، امروز تودیع شد و روح‌اله خدابنده لو با حکم رئیس سازمان بهزیستی کشور سرپرست بهزیستی استان زنجان شد.

ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در این جلسه ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول گفت: آرزو دارم که عزاداری‌های ملت ایران در ماه محرم و صفر قبول درگاه الهی واقع شود و امیدوارم همواره از طرفداران واقعی امام حسین (ع) باشیم.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی وظایف بسیار مهمی در جامعه دارد و انتظار ما این است مدیر جدید این سازمان در استان، تحول زیادی ایجاد کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تصریح کرد: موضوع تحول‌گرایی را مدیران باید در اولویت کاری خود بگنجانند چرا که مدیر پشت مرزنشین به درد تحول نمی‌خورد.

وی ادامه داد: مدیر جدید بهزیستی باید به موضوع مردمی‌سازی نیز اهمیت دهد و با استفاده از ظرفیت مردمی بسیاری از پروژه‌ها را پیش ببرد.

رفیعی در ادامه به موضوع اشتغال معلولان تأکید کرد و گفت: مناسب‌سازی معابر هم یکی از مطالبات این قشر است که باید این موضوع هم مورد توجه سازمان قرار بگیرد. در شهر زنجان باید موضوع مناسب سازی معابر و همینطور فراهم کردن بستر حضور معلولان در سطح شهر مورد تأکید قرار بگیرد و این موضوع از طریق تعامل بهزیستی و شهرداری شدنی است.

مناسب‌سازی معابر زنجان برای معلولان جزو اولویت‌‌های مدیران بهزیستی قرار گیرد

عبدالله کرم‌زاده، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی در این جلسه ضمن آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید این اداره‌کل گفت: بهزیستی وظایف بسیار مهم در جامعه دارد و باید انتظارات جامعه هدف خود را برآورده کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جامعه هدف سازمان بهزیستی است که از این تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جامعه مسمتری بگیران را تشکیل داده‌اند. خوشبختانه در سال گذشته شاهد افزایش ۴۷ درصدی مسمتری بگیران این سازمان بودیم و این نشان می‌دهد دولت سیزدهم عزم جدی برای حمایت از مستمری بگیران بهزیستی دارد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی چهار مولفه را برای این سازمان را جزو اولویت‌ها برشمرد و گفت: مردمی‌سازی، شفافیت، کارآمدی و هوشمند‌سازی جزو اولویت‌های اصلی این سازمان است.

وی در پایان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵ هزار خانه مسکونی تحویل جامعه هدف شده است و یکی از اهداف ما این است موضوع مسکن را برای خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر را کاملاً حل کنیم.