۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

معلول موفق خدابنده ای رتبه دوم کنکور ارشد را از آن خود کرد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نصیری رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با اشاره به درخشش معلول خدابنده‌ای در کنکور کارشناسی ارشد، گفت: مهدی سهندی از دانشجویان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان توانست با شکست دادن محدودیت‌های جسمی، رتبه دوم کنکور مقطع کارشناسی ارشد را در رشته زبان آلمانی از آن خود کند.

 او افزود: این جوان معلول در ترجمه کتاب‌های انگلیسی نیز مهارت داشته و چند اثر او در مرحله چاپ قرار دارد.
نصیری با یادآوری اینکه بهزیستی شهرستان خدابنده ۲۳۲ دانش‌آموز و دانشجوی تحت پوشش دارد، ادامه داد: از این تعداد ۱۱۱ نفر در مقطع ابتدایی، ۵۵ نفر در مقطع متوسطه اول، ۳۸ نفر در مقطع متوسطه دوم و ۲۸ نفر نیز دانشجوی مقاطع مختلف از خدمات تحصیلی بهزیستی بهره‌مند هستند.
این مسئول با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین شروط موفقیت معلولان، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است، گفت: مشکلات محیطی و اجتماعی، عمده‌ترین عامل انزوای معلولان است که با رفع دغدغه‌ها می‌توان زمینه مشارکت آن ها را در جامعه فراهم کرد.
رئیس اداره بهزیستی خدابنده با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای رشد استعداد‌های افراد دارای معلولیت باید در اولویت باشد، افزود:  استعدادیابی در حوزه‌های مختلف باید به بهترین شکل انجام شود، زیرا بسیاری از معلولان علی‌رغم معلولیت، دارای استعداد‌های فراوانی هستند.