۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

زنجان – ایرنا – معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون ۳۰۷ معلول ضایعه تحت پوشش بهزیستی این استان هستند که از این تعداد ۱۴۲ نفر ضایعه نخاعی کمری، ۱۱۴ نفر نخاعی سینه ای و پنج نفر ضایعه نخاعی گردنی را شامل می شوند.

 معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
فرهاد میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس شمار معلولان ضایع نخاعی تحت پوشش این اداره کل سال گذشته ۲۹۰ نفر بود که این تعدا اکنون به ۳۰۷ نفر افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: هم اکنون همه افراد ضایعه نخاعی کمک ‌هزینه حق پرستاری دریافت می‌کنند و بر این اساس شدت این ضایعه توسط کمیسیون پزشکی تایید شده است.
این مسئول ادامه داد: برای هر کدام از معلولان ضایع نخاعی، با توجه به سطح ضایعه ماهانه مبلغ ۱۸۰ هزار تا ۲۳۰ هزار تومان حق پرستاری پرداخت می شود.
وی بیان کرد: برای ارائه خدمات رسانی بهینه اطلاعات معلولان ضایع نخاعی در سامانه سازمان بهزیستی کشور احصا و مقرر شده حق پرستاری آنها بصورت متمرکز از طریق بهزیستی کشور پرداخت شود که تحقق این مهم معضلات ناشی از آن را کاهش خواهد داد.
میرزایی افزود: طبق مفاد قانون جدید حمایت از حقق معلولان مقرر است که پس از تامین اعتبارات لازم بودجه در سال آینده به معلولان خیلی شدید بستر گرا به غیر از معلولان ضایع نخاعی نیز حق پرستاری پرداخت شود.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در ماههای گذشته تعداد قابل توجهی ازمددجویان تحت پوشش نیازمند و کم برخوردار نیز هزینه مستمر ماهیانه دریافت می کند.