۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

معرفی یکی از ویولنیستهای بزرگ دنیا

ایژاک پرلمن کسی است که به راستی اراده ای آهنین دارد.پرلمن با تکنیک بی عیب و ویرتوئوزیک خود بسیاری از شنوندگان خود را محظوظ نموده.کسی که توانایی اجرای هر نوع قطعه اعم از کلاسیک جاز کانتری جیبسی سینمایی و… را داراست

بیوگرافی ایزاک پرلمن Itzhak_Perlman  مثال: برگرفته شده از impressions.blog.ir

پرلمن در ۳۱ آگوست ۱۹۴۵ در جافامنطقه ای از تل آویو پایتختکشور اسراییل به دنیا آمد.وی را به عنوان یکی از بهترین ویولنیست های قرن بیست وبیست ویکم میشناسند.

شاید در بینویولنیست هایی که در قید حیات هستند نتوان کسی را بالاتر از پرلمن یافت

پرلمن زمانی که کودکی خردسال بود باشنیدن یک رسیتال ویولن از رادیو به این سازعلاقه مند شد و تصمیم گرفت ویولنیست شود.

وی فراگیری ویولن را در سنین پایین کودکی در آکادمی موسیقی تل آویو شروع کردستعداد او از همان دوران کودکی به خوبی نمایان بود.

تنها اندکی پس از فراگیری به برگزاری کنسرت با ارکسترهای محلی پرداخت و زمانی که فقط ده سال داشت اولین بار به عنوان سولیست رسیتال برگزار کرد.
در زمان کودکی با فلج اطفال مواجه بود
که در چهار سالگی به آن دچار شد که هنوز هم از این  بیماری رنج میبرد وی به کمک عصا راه می رود و در کنسرت ها نشسته بر روی صندلی ویولن مینوازند.این جاست که اراده آهنین او خودنمایی میکند. به راستی که همین اراده است که پرلمن را پرلمن کرد.
ایزاک پرلمن زمانی که ۱۳ سال داشت در یک برنامه مردمی تلویزیونی در نیویورک شرکت و توجه بینندگان برنامه را به خود جلب کرد. همین برنامه برای او کافی بود تا استعداد سرشار خود را به نمایش بگذارد. به او اقامت در شهر نیویورک و جایزه تحصیل در جولیارد دادند. در مدرسه جولیارد از محضر استادان مسلم موسیقی همچون ایوان گالامیان و دروتی دلای بهره برد. دوری کاری وی به عنوان نوازنده حرفه ای ویولن در سال ۱۹۶۳ آغاز شد. در این سال کنسرتو ویلن فا دیز مینور وینیاوسکی را به همراه ارکستر انجمن ملی در کارنگی هال نیویورک به مرحله اجرا گذاشت. البته این اجرا چندان موفقیت آمیز نبود و پرلمن مورد انتقاد و نکوهش قرار گرفت.بسیاری از منتقدین بر این باور بودند که وی در اجرای دقیق و واضح پاساژهای بسیار دشوار این اثر ناتوان بوده است.


اما ویولنیست جوان ما مایوس نشد و با صلابت به راه خود ادامه داد. 
پرلمن در حال حاضر به تدریس موسیقی مشغول است و هر تابستان در “برنامه موسیقی پرلمن” به طور تمام وقت به شاگردان با استعداد درس میدهد. هنر ایژاک پرلمن این است که توانسته ایژاک پرلمن باشد.