۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

مطالبات دانش آموزان معلول در شبکه فارس پیگیری می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، احمد پهلوانیان در دیدار با دانش آموزان روشن دل بیان کرد: تلاش می‌کنیم، صدای مطالبه‌ی دانش آموزان توان خواه از طریق صدا و سیما به گوش مسئولان رسانده شود.

دانش آموزانی که در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند از نامناسب بودن خیابان‌ها و نبود امکانات ویژه نابینایان و معلولان در بوستان‌ها گلایه کردند و از مدیرکل صدا و سیمای فارس خواستند تا صحبت آن‌ها را به گوش مسئولان برسانند.

عابدی مدیر اداره آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان فارس با تقدیر از اقدامات صدا و سیمای فارس بویژه تولید برنامه هایی مانند «روشنا» و اطلاع رسانی اثر گذار در خصوص جامعه معلولان و با بیان اینکه در این استان ۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز نابینا و معلول در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند گفت: در مدارس، از جمله مجتمع آموزشی نابینایان شوریده شیراز‌ی که ۱۲۰ نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی را در دل خود جای داده است تلاش شده همه امکانات برای آن‌ها فراهم شود، اما این دانش آموزان، هم نابینا‌ها و هم دانش آموزان معلول در سطح جامعه به دلیل نبود زیرساخت مناسب معلولان و نابینایان در خیابان‌ها و به خصوص بوستان‌ها دچار مشکل و چالش هستند.

 پهلوانیان افزود: در جلسه با مسئولان مرتبط پیشنهاد کردم تا شیراز با توجه به جایگاه تمدنی و منزلت تاریخی و هویت علمی و فرهنگی که دارد به عنوان شهر دوستدار معلول مطرح شود و این شایستگی و لیاقت در این شهر وجود دارد و تمامی دستگاه ها باید پای کار بیایند تا این مهم میسر شود.

مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: وقتی شیراز به عنوان شهر دوستدار معلول معرفی شد، تمامی زیرساخت ها متناسب با قشرهای مختلف جامعه از جمله جامعه توان خواه ایجاد می شود و آنان می توانند زندگی عادی خود را به بهترین نحو ممکن داشته باشند.

مطالبات دانش آموزان معلول در شبکه فارس پیگیری می شود

 پهلوانیان اضافه کرد: انتخاب شیراز به عنوان شهر دوستدار معلول، موجب رونق گردشگری و ایجاد جاذبه و کشش برای گردشگران بخصوص گردشگران خارجی خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای استان فارس با بیان اینکه برای اینکه شیراز به عنوان شهر دوستدار معلول معرفی شود تمامی دستگاه های همراه و همدل بدور از پراکنده کاری و موازی کاری و تشویش و آشفتگی وظایف خود را انجام داده و این عنوان بزرگ و ماندگار محقق می شود.

 پهلوانیان در پایان ضمن قدردانی از فعالان و تلاشگران جامعه نابینایان، اعلام آمادگی کرد صداوسیمای فارس تمام ظرفیت های خود را برای انعکاس و معرفی مطلوب برنامه ها، اقدامات و فعالیت های این قشر توانخواه روشندل بیش از پیش بکار گیرد.