۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

متوسط پرداختی یارانه برای هر فرد معلول، یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان درسال است

تهران- استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی کشور گفت: در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، متوسط پرداختی نرخ یارانه برای هر فرد معلول در سال یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان و درماه ۱۱۰ هزار تومان است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘عباس داورمنش ‘ در همایش جایگاه پاسخ به نیازهای معلولین دراجرای هدفمند سازی یارانه ها که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، با تاکید بر لزوم اختصاص یافتن سرانه‌ای به مراتب بیشتر از افراد عادی برای معلولان افزود: ۳/۴ درصد افراد هر جامعه را اشخاص با ابتلا به نوعی معلولیت تشکیل می‌دهند.
رییس هیات مدیره انجمن ضایعات نخاعی استان تهران در بخش دیگری از سخنانش درباره هزینه‌های زندگی افراد معلول گفت: پرداخت هزینه‌هایی مانند تهیه انواع دارو، مخارج روزانه زیستی، هزینه‌های ایاب و ذهاب، انواع جراحی‌ها، انواع تراپی‌ها و بهداشت و درمان، این افراد را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.
سرپرست مرکز جامع توانبخشی پزشکی اخوان نیز در این همایش گفت: مطالعه وسیع و همه‌گیر در زمینه زندگی معلولان و ارائه مستندات علمی به مجلس شورای اسلامی و دولت برای اجرای بهینه طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، لازم و ضروری است.
‘مسعود کریمی ‘ افزود: معلولان افرادی هستند که به دلیل وقوع حوادث، عوامل ژنتیکی، سوانح طبیعی و عوامل مادرزادی دچار نوعی از نقیصه جسمی یا ذهنی می‌شوند که در هر حال باید تا پایان عمر خود با آن کنار بیایند و برای ادامه این حیات دشوار نیازمند امکانات ویژه هستند.
کریمی در همایش جایگاه پاسخ به نیازهای معلولین اظهارداشت: رسیدن به هدف انسانی، اخلاقی و قانونی معلولان که همان مطالبه حقوق اجتماعی ‌شان است، نیازمند توجه و پیگیری مستمر دولت، مسئولان و فرد فرد جامعه معلولان است.
دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: پرداخت عادلانه و بدون واسطه یارانه‌ها به ویژه برای معلولان امری مهم تلقی می شود.
‘مهوش ادیب’ افزود: هزینه‌های بهداشت و درمان، رفت و آمد، سوخت و انرژی برای این افراد سنگین است و در حال حاضر با هدفمند شدن یارانه‌ها، این مساله محسوس‌تر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا