۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

عکس و گزارش کارگاه بهداشت جنسی معلولان ضایعه نخاعی

گارگاه آموزشی انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران در روز چهارشنبه مورخ ۳/۷/۹۲ در ساعت ۹ صبح با حضور استاد گرانقدر سرکار خانم نریمان وند ( کارشناس ارشد روان شناسی ) با عنوان  ” بهداشت جنسی معلولان پس از آسیب نخاعی ”  در سالن همایش مجتمع نیکوکاری رعد برگزار گردید.

هدف اصلی از برگزاری کارگاه فوق ارائه راهکارهای مناسب جهت برقراری ارتباط عاطفی صحیح و مطلوب میان زوجین بو د . مخاطبین برنامه آموزشی را بانوان ضایعه نخاعی متأهل و خانمهائی که دارای همسر ضایعه نخاعی بودند ، تشکیل می دادند . در ابتدا حاضرین با معرفی خود و وضعیت معلولیت و …..  به بیان مشکلات خویش پس از آسیب نخاعی در رابطه با موضوع فوق پرداختند که هر کدام از این افراد با توجه به نوع معلولیت خویش ( سینه ای ، کمری و گردنی ) با کمک  راهکارهای ارائه شده توسط مدرس گرامی و دوستان دیگری که در این زمینه تجاربی داشتند ، توانستند نگرش خویش را نسبت به این مسئله تغییر داده و تا حدودی نگرنیهائی که در این زمینه داشتند ، برطرف گردید . کارگاه در ساعت ۳۰/۱۱ به کار خود خاتمه داد .

لازم به ذکر است طی تعاملات صورت گرفته برگزاری کارگاههای آموزشی در آینده هم  با همکاری هر دو انجمن  در مجتمع آموزشی خیریه رعد ادامه خواهد یافت.

با تشکر فراوان از مسئولین محترم  مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران