۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

سال آینده مناسب سازی ۱۶۴ نقطه خراسان جنوبی انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت بعد از ظهر پنجشنبه در ستاد هماهنگی مناسب سازی استان بیان داشت: از ۹۷۱ نقطه‌ای که در خصوص مناسب سازی در استان مورد ارزیابی قرار گرفته است، ۱۶۴ نقطه که تاکنون مناسب سازی نشده‌اند در سال آینده مناسب سازی خواهند شد.

وی با اشاره به این که فلسفه تشکیل ستاد مناسب سازی محیط‌ها و فضاهای عمومی برای یک چهارم جمعیت خراسان جنوبی است، افزود: هر چند انتظار این است که دستگاه‌های علمی مانند جامعه پزشکی در ر ارزیابی‌ها در رتبه‌های بالا در این زمینه باشند اما دستگاه‌های که جنبه علمی ندارند در این خصوص پیش قدم هستند و رتبه‌های برتر را در ارزیابی کسب کرده‌اند.

سال آینده مناسب سازی ۱۶۴ نقطه خراسان جنوبی انجام می‌شود

وی خاطر نشان کرد: جامعه پزشکی بیش از همه باید معلولان را درک کنند و انتظار این است که پزشکان که در خط مقدم مراجعه معلولان به خود هستند، بیش از دیگران در زمینه مناسب سازی ورود کنند.

قناعت تصریح کرد: بر اساس قانون حمایت از معلولان سه سال برای مناسب سازی فرصت تعیین شده بود که دستگاه‌های اجرایی باید در قالب بودجه مصوب خود این کار را انجام می‌دادند که بعضی از دستگاه‌ها این کار را انجام و بعضی دیگر در این زمینه کند تر عمل کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس ارزیابی کشوری که در هر شش ماهه انجام می‌شود، خراسان جنوبی از رتبه ۲۰ سال گذشته به رتبه یک کشوری در این خصوص ارتقا یافته است.

وی با تشکر از مدیرکل بهزیستی استان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برای ارتقای رتبه کشوری استان در زمینه مناسب سازی، تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی که در ارزیابی رتبه‌های متوسط را کسب کرده‌اند باید تلاش کنند تا در ارزیابی‌های آینده رتبه‌های عالی را کسب کنند.

در پایان این جلسه از اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی به جهت کسب بالاترین امتیاز در زمینه مناسب سازی توسط استاندار خراسان جنوبی تقدیر شد.