۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

سالانه بیش از ۲۲ میلیارد ریال مستمری به معلولان بهزیستی کاشان پرداخت می شود

 مستمری به معلولان بهزیستی

به گزارش ایرنا، مهدی جهادی روز پنجشنبه به مناسبت هفته بزرگداشت بهزیستی در نشست با خبرنگاران شمار معلولان تحت پوشش خدمات بهزیستی اعم از ذهنی، جسمی حرکتی، شنوایی، بینایی، اعصاب و روان و صرع مقاوم به درمان را در مجموع حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر بیان کرد.
وی افزود: ۷۶ خانواده بالای دو معلول فاقد مسکن در این شهرستان شناسایی شده اند که برای ساخت مسکن ۴۲ نفر از آن ها اقدام های لازم انجام شده و اسفند امسال صاحب مسکن می شوند.
جهادی با بیان این که قیمت تمام شده مسکن برای این افراد ۷۵۰ میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ میلیون ریال این مبلغ توسط دولت و بقیه از طریق تسهیلات بانکی و آورده متقاضی تامین شده است.
به گفته وی از هفته بهزیستی سال گذشته (۲۴ تا ۳۰ تیر) تاکنون ۴۵۵ میلیون ریال کمک هزینه تهیه و ساخت مسکن نیز به ۲۶ نفر از مددجویان پرداخت شده است.
رئیس اداره بهزیستی کاشان تصریح کرد: همچنین در این مدت افزون بر ۲ میلیارد و ۲۵۳ میلیون ریال معافیت از عوارض صدور پروانه ساختمانی و رایگان کردن امتیازهای آب، فاضلاب، برق و گاز برای مسکن مددجویان انجام شده است.
جهادی گفت: در سال گذشته ۳۶ پرونده فرزند خواندگی در اداره بهزیستی کاشان تشکیل شد اما با توجه به روند بالا رفتن ناباوری زوج های جوان، این رقم در حال رشد است بطوری که در سه ماه نخست امسال ۲۲ پرونده تشکیل شده است.
وی از وجود چهار خانه برای نگهداری کودکان و افراد بی سرپرستی و بد سرپرست در کاشان خبر داد و گفت: در این خانه ها در مجموع ۳۹ نفر نگهداری می شوند.
وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی ماهانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای نگهداری این افراد یارانه پرداخت می کند.
جهادی گفت: افزون بر این خانه ها، برخی کودکان بد سرپرست یا بی سرپرست نزد خانواده هایی نگهداری می شوند و هم اکنون ۷۵ خانواده در این خصوص در اداره بهزیستی کاشان پرونده تشکیل داده اند و ۴۲ پرونده نیز پشت نوبت است.
رئیس اداره بهزیستی کاشان یادآور شد: از هفته بهزیستی سال گذشته تاکنون ۲۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال تسهیلات خود اشتغالی برای اجرای ۲۳۹ طرح به مددجویان بهزیستی کاشان با بهره چهار درصد پرداخت شده است.
وی پرداخت حق بیمه خویش فرمایی به ۵۹ نفر به مبلغ یک میلیارد و ۱۳۴ میلیون و ۸۱۸ هزار ریال، پرداخت حق بیمه کارفرمایی به ۴۵ نفر به میزان ۸۴۱ میلیون و ۶۵۵ هزار ریال، معرفی ۵۶ نفر به کاریابی های طرف قرارداد و ایجاد اشتغال برای ۱۲نفر را از دیگر فعالیتهای اداره بهزیستی کاشان برشمرد.
رئیس اداره بهزیستی کاشان میزان مشارکت های مردمی برای تامین مخارج مددجویان زیر پوشش را از هفته بهزیستی سال گذشته تاکنون شامل نقدی، غیرنقدی و خدماتی در مجموع افزون بر ۱۲ میلیارد و ۷۴۸ میلیون ریال بیان کرد.
وی گفت: توزیع ۵۱ تخته فرش، دو تن برنج، ۸۷۲ کیلو گوشت، ۱۵۵۸ جفت کفش، ۴۵۰ دست لباس از دیگر اقدامهای این اداره بهزیستی کاشان در راستای کمک به مددجویان زیر پوشش بوده است.
افزون بر ۱۲ هزار نفر در شهرستان کاشان از خدمت سازمان بهزیستی بهره مند هستند.
۲۴ تا ۳۰ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی و ۲۵ تیر روز بهزیستی نامگذاری شده است.
خبرنگار: یوسف صائب   انتشار: محمد جهانگیریان