۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

ساختمان ادارات پلدختر برای معلولان مناسب‌سازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا پاپی الوار امروز چهارشنبه در جلسه کمیته مناسب سازی شهری پلدختر، اظهار داشت: مناسب سازی به عنوان نیاز ویژه و ضروری معلولان لازم است که در دستور کار همه افراد در هر جایگاه و مسئولیتی قرار گیرد و برای تحقق آن تلاش کنند.

وی با بیان این که طراحی مناسب و مبلمان شهری متناسب با نیازهای معلولان باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان قرار گیرد، افزود: معلولیت پدیده‌ای غیر قابل پیش بینی است که ممکن است به دلایلی اعم از تصادفات، بیماری‌ها و حوادث غیر مترقبه برای هر فردی اتفاق بیفتد.

رئیس اداره بهزیستی پلدختر گفت: مناسب سازی راه دسترسی نه تنها برای معلولان بلکه برای سالمندان و کودکان و زنان باردار و افراد ناتوان ضروری و یک نیاز ویژه است.

وی افزود: قانون جامع معلولان به صراحت اعلام و ملزم کرده که همه افراد جامعه بایستی به طور یکسان و برابر از امکانات موجود بهره مند شوند و اگر این فرصت برای این قشر عظیم از جامعه فراهم نشود آنها را به گوشه نشینی سوق داده و به آنها جفا می‌شود.

پاپی الوار یادآور شد: لازم و ضروری است که در بازه زمانی یک ماهه راه دسترسی دستگاه‌ها برای معلولان سطح شهرستان مناسب سازی و زمینه حضور آنان فراهم شود تا با جامعه پیوند داده شوند و از حق مسلم خود برخوردار شوند.

شهردار پلدختر نیز در این جلسه گفت: در راستای مناسب سازی معابر و پیاده روها در خیابان هفتم تیر بیش از چهار هزار متر مربع پیاده رو سازی انجام شده و تا سر حد ممکن تلاش می‌شود موانع از پیش روی معلولان، افراد کم توان و مسن برداشته شود.

صمد چراغی پور افزود: تنها در مواردی که ساختمان‌های قدیمی کف و بر را رعایت نکرده باشند و امکان فنی و اصلاح فراهم نباشد مناسب سازی ممکن نیست.

وی یادآور شد: برای طیف عظیمی از جامعه از جمله معلولان، جانبازان، افراد مسن و بانوان باردار در سطح شهر نیاز به مناسب سازی است و با توجه به افزایش آمار این قشر از جامعه، توجه و در دستور کار قرار گرفتن مطالبات آنها ضرورت دارد.

شهردار پلدختر با بیان این که مناسب سازی معابر برای معلولان و قشر نا توان از تکالیف شهرداری است، گفت: معلولان، جانبازان و افراد کم توان نیاز به ترحم ندارند بلکه مهم این است که در مقابل مطالبات آنها مسئولیت و احساس تکلیف داشته و آن را در دستور کار قرار دهیم.

چراغی پور افزود: شهرداری آمادگی دارد علی رغم همه محدودیت‌های موجود، مصالح مورد نیاز برای ایجاد رمپ ویژه معلولان و افراد کم توان مربوط به ادارات را رایگان در اختیار آنها قرار دهد.