۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

راه‌اندازی آموزشگاه تخصصی هنر معلولان در مشهد/ اجرای نمایش پرنده و فیل در فردوس

مسئول گروه تئاتر بچه‌های باران ایران از تاسیس مرکز خیریه و آموزشگاه تخصصی هنر معلولان در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نمایش پرنده و فیل کاری از گروه تئاتر بچه‌های باران متشکل از معلولان جسمی و حرکتی مشهد مقدس طی سه روز در شهرستان فردوس اجرا می‌شود.

کارگردان نمایش پرنده و فیل و مسئول گروه تئاتر بچه‌های باران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: با هدف توانمندی و بالابردن اعتماد به نفس معلولان جسمی و حرکتی گروه تئاتر بچه‌های باران تشکیل و فعالیت تئاتر درمانی این گروه آغاز شد.

حمید کیانیان افزود: معلولان به درون جامعه آمده و خود را عضوی از جامعه می‌دانند و با آشنایی هرچه بیشتر بر توانایی‌های خود نه تنها به دنبال ترحم جامعه نسبت به خود نیستند بلکه با قدرت روحی بالا دیدگاه جامعه را نسبت به خود تغییر داده‌اند.

مسئول گروه تئاتر بچه‌های باران ایران افزود: معلولان جسمی و حرکتی با اجرای نمایش پرنده و فیل آن چنان توانا و مصمم عمل می‌کنند که باور غلط نمی‌توانم را در افراد به ظاهر عادی نیز تغییر داده‌اند.

وی آشتی معلولان با جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان و اینکه معلولیت نه تنها به معنای پایان تلاش و زندگی نیست بلکه آغازی برای کشف توانایی‌های نهفته خدادادی انسان است را از دیگر اهداف اجرای این نمایش عنوان کرد.

کیانیان تصریح کرد: نمایش پرنده و فیل تاکنون در بیش از ۱۲۰ شهر شامل مشهد، زاهدان، خواف، سنندج، شیراز و فردوس اجرا شده و با استقبال بالای مردم و قشر هنرمند نیز همراه بوده است.

حمید کیانیان برادر رضا کیانیان بازیگر معروف سینما و تلویزیون که ۴۰ سال از عمر خود را در عرصه هنر و تئاتر سپری کرده، یادآور شد: با تشکیل گروه تئاتر بچه‌های باران قصد دارم که نظر مردم نسبت به معلولان را از ترحم به احترام برگردانم.

مسئول گروه تئاتر بچه‌های باران از تاسیس مرکز خیریه و آموزشگاه تخصصی هنر در مشهد مقدس خبر داد و گفت:‌ با هدف ارتقای سطح کیفی مهارت هنری معلولان آموزشگاه تخصصی هنر در رشته‌های نقش برجسته، فیلمنامه‌نویسی، نمایش‌نامه‌نویسی و قصه‌نویسی نخستین جلسه خود را در بهمن‌ماه سال گذشته به صورت رایگان برگزار کرد.