۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

داشتن زندگی مستقل و با کرامت در جامعه برای معلولان امری ضروری است

«زهرا امینی» با اشاره به اینکه مناسب سازی محیط شهری برای داشتن زندگی آرام و بی دغدغه همراه با رضایت مندی تمام اقشار جامعه از امکانات شهری امری ضروری است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این مهم به صورت یک استاندارد بین المللی، در تمام کشورهای دنیا سابقه طولانی داشته و در حال اجرا می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه جمعیت قابل توجهی از مردم استان مرکزی دارای معلولیت هستند، افزود: مناسب سازی فضای شهری و مبلمان شهری بر اساس نیاز این عزیزان و آرامش خاطر برای تردد آنان امری ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه یکی  فراهم کردن زمینه برای زندگی مستقل و با کرامت افراد دارای معلولیت در جامعه و خانواده است از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی است، ادامه داد: در این راستا جلسات و برنامه های و نشست های مختلف با مسئولان امر در استان مرکزی برگزار شده که این نشست ها نتایج خوبی را به همراه داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به تردد معلولین و جانبازان در ادارت و دستگاه های اجرایی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند حداقل سی درصد از ساختمان‌های عمومی وابسته را برای  استفاده معلولان  مناسب سازی کنند.

امینی ادامه داد: کارهای خوبی در این راستا انجام شده و است، گفت: معیار مطلوب یک محل برای معلولان و جانبازان مناسب بودن فضای شهری اطراف با نیازهای حرکتی آنان و قابل استفاده بودن آن برای این افراد است و پیشبرد برنامه‌های هدفمند در این راستا می‌تواند آثار خوبی را به همراه داشته باشد.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه معلولیت محدودیت نیست، اضافه کرد: معلولین و جانبازان اعضای این جامعه و شهروندان این شهر هستند و حق استفاده از همه امکانات شهری را دارند و باید بتوانند به راحتی در نقاط مختلف شهر تردد کنند.

وی بیان کرد: این وظیفه مسئولان است تا با فضا سازی مناسب امکان عبور و مرور آسان را برای این عزیزان به عنوان عضو این جامعه فراهم کنند.

این مقام مسئول همچنین به نقش رسانه ها نیز در این راستا اشاره کرد و گفت: رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید در این زمینه تلاش کنند و با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی زمینه را برای حضور همراه با آرامش این عزیزان در جامعه فراهم کنند.