۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

حضور فعالانه انجمن ضایعات نخاعی استان تهران در سومین مجمع هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد معلولان کشور

انجمن ضایعات نخاعی استان تهران در پی دعوت کانون معلولین توانا قزوین طی روزهای پنجم و ششم خرداد ماه سالجاری برای سومین مجمع هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد معلولان کشور به میزبانی کانون معلولین توانا در قزوین حضور یافت؛ طبق برنامه ارائه شده ساعت ۸ صبح سه شنبه پنجم خرداد سازمان‌های مردم نهاد سراسر کشور (حدود ۶۴ NGO فعال در امور معلولین) گرد هم آمدند. در نخستین روز این نشست دو روزه که  در سالن اجتماعات باغستان قزوین برگزار شد توجه به قانون جامع معلولین کشور و اهتمام به آن از سوی مسئولان ذی‌ربط مورد بحث قرار گرفت؛ مهمانان شرکت‌کننده نظرات خود را در باره راهکارهای بهتر رفع مشکلات معلولین کشور ارائه کردند.
در این نشست استاندار استان قزوین، امام جمعه قزوین، مدیر کل بهزیستی استان و جمعی از مسئولان این منطقه حضور پیدا کرده و از این رویکرد معلولین کشور استقبال کردند.
سید محمد موسوی رئیس هئیت مدیره کانون توانا و رئیس هئیت رئیسه سومین مجمع هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد معلولان کشور هم اندیشی سازمان های مردم نهاد را اتفاقی مبارک دانست و افزود: شایسته ترین افراد برای تصمیم گیری در خصوص مشکلات معلولان خود آنها هستند و هیچ کس بهتر از خود معلولین به تنگناهای این قشر آگاهی ندارد. ایشان اظهار داشت معلولان از نظر جسمی محدودیت دارند ولی این موضوع عاملی برای سازندگی است.
موسوی با اشاره به ضرورت تصویب قانون جامع حمایت از معلولان گفت: سازمانهای غیر دولتی باید با دریافت مشاوره، برای تسریع در روند این اصلاحیه، قوانین حمایتی کشورهای دیگر را بررسی کرده و پیشنهادات خود را به مسئولین ذیربط ارایه کنند.
وی اضافه کرد: در این نشست دو روزه لایحه حمایت از حقوق معلولان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و پیشنهادهای لازم برای لحاظ در قانون به هیات دولت و مجلس ارائه خواهد شد.
یکی از برنامه‌های اصلی این مجمع دو روزه انتخاب هیات رئیسه مجمع بود که بنابر تصمیم مسئولان مجمع و کارشناسان، این کار به دلیل عدم شناخت کافی از مهمانان تازه حضور پیدا کرده به تعویق افتاد. قرار بر این شد تا مهمانان شرکت کننده ارتباط بیشتری با مجمع برقرار کنند تا پس از چندی از آشنایی انتخابات هیات رئیسه مجمع برگزار شود.
همچنین راه‌اندازی شبکه مجازی در فضای مجازی و ارائه راهکارها در باره معلولین از دیگر تاکیدات سومین نشست بود.
انجمن ضایعات نخاعی استان تهران سپاسگزار پذیرایی گرم و صمیمانه کانون معلولین توانا قزوین است و خود را قدردان زحمات تمامی دست اندرکاران این همایش و مجمع می داند.


فریده حلمی