۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

جزئیات جدید از آزمون استخدامی معلولان | معلولان شاغل تبدیل وضعیت نمی‌شوند

حسین عرب اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به جلسه اخیر با رئیس سازمان بهزیستی کشور پیرامون برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان گفت: ۴۰۳۳سهمیه استخدامی که در مجوزهای قبل داده شده، اکنون استفاده نشده است و باید تدبیر شود که این سهمیه‌ها از طبقه معلولان دارای شایستگی پر شود.

وی در مورد شرایط تبدیل وضعیت معلولان شاغل در دستگاه های مختلف دولتی توضیح داد: قانون نکته‌ای دال بر تبدیل وضعیت اعلام نکرده است و معلولانی که به صورت قراردادهای کوتاه مدت در استخدام دستگاه‌های دولتی هستند تبدیل وضعیت نخواهند شد و می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

عرب اسدی اضافه کرد: با این حال کارکنان معلول توجه داشته باشند تا پیش از استخدام قطعی، از محل خدمت کنونی‌شان استعفا ندهند و پس از قبولی قطعی، وارد فرایند جابه‌جایی شوند.

جزئیات جدید از آزمون استخدامی معلولان

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که تا پیش از فرا رسیدن روز جهانی معلولان، دفترچه آزمون استخدامی افراد معلول را منتشر کنیم.

وی در پاسخ به احتمال عدم پذیرش معلولان در کد رشته‌های استخدامی دستگاه‌هایی به جز آموزش و پرورش تصریح کرد: ان‌شاءالله در این آزمون، این مسئله مدیریت خواهد شد تا هیچ کدام از دستگاه‌ها تخلفی نداشته باشند و معلولان براساس شایستگی خود بتوانند استخدام شوند.