۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

تکمیل ساخت خانه های معلولان نیازمند ۲۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار

شیراز- ایرنا- مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، حرکت جمعی برای خانه دار شدن توانجویان و معلولان را یک کار انقلابی و مردمی دانست و گفت: در قالب یک تفاهم نامه پنج جانبه، ۷۷۹ واحد مسکونی برای توانجویان و معلولان این استان ساخته می شود.

 

779 واحد مسکونی برای توانجویان و معلولانبه گزارش خبرنگار ایرنا عطاالله زمانی، پنجشنبه در نشست شورای معاونان بنیاد مسکن استان فارس در شیراز افزود:
احداث این واحد های مسکونی بر اساس انعقاد تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی، سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن ساز انجام می شود و از این تعداد واحدهای مسکونی ۵۸۲ واحد شهری و ۱۹۷ واحد روستایی است.
وی اظهار داشت: استان فارس با سهمیه احداث ۷۷۹ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای ۲ عضو معلول، مقام دوم در بین استان های کشور را دارد.
زمانی، بیان کرد: اعطای ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در شهرها و ۳۵ میلیارد ریال در روستاها برای کمک به خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و احداث واحد مسکونی برای آنها به تصویب رسیده و تا کنون برای ۳۸۲ واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شده است.
وی ادامه داد: تا کنون متقاضیان ۱۹۷ واحد مسکونی در روستاها و ۱۸۵ واحد در شهرها از این تسهیلات بلاعوض بهره مند شده اند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: این استان در جذب اعتبارات و تسهیلات برای مسکن روستایی به ویژه خانوارهای دارای ۲ معلول، رتبه چهارم کشوری و در جذب تسهیلات ویژه برای خانوارهای شهری، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
زمانی، همچنین به واگذاری زمین در مناطق روستایی به عنوان اقدامی برای ایجاد انگیزه در روستاییان و کاهش مهاجرت آنها به شهرها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۹۴۹ قطعه زمین برای ساخت مسکن به روستاییان این استان واگذار شده است.
این مقام مسئول افزود: همچنین از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۸۶ هزار و ۲۷۵ قطعه زمین به روستاییان استان فارس واگذار شده است و قرار است در سال ۹۶ نیز ۲ هزار قطعه زمین به متقاضیان روستایی واگذار شود.
وی، در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح های هادی، محرومیت زدایی و همچنین عمران روستایی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین فعالیت این بنیاد در زمینه توسعه روستاها، تهیه طرح هادی است و بنیاد مسکن استان فارس باید برای حدود ۲ هزار و ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان طرح هادی تهیه کند.
زمانی اظهار داشت: تا کنون برای ۲ هزار و ۳۲۹ روستای فارس این طرح تهیه شده است و به زودی جشن اتمام تهیه طرح هادی در روستای این استان برگزار می‌شود.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: در سال ۹۵ طرح هادی در ۶۶۴ روستای استان فارس عملیاتی شده و در مجموع از ابتدا تا کنون در یک هزار و ۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فارس این طرح ها اجرا شده است.
وی، در مورد اجرای طرح توسعه معابر در قالب سهمیه قیر رایگان نیز اظهار داشت: پارسال ۲ میلیون متر مربع از سطح معابر روستایی این استان آسفالت شد، این میزان آسفالت معادل ۲۰۰ کیلومتر طول معابر است و ۱۲ درصد از حجم فعالیت های آسفالت معابر کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، صدو اسناد مالکیت را هم از کارکردهای مشترک بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک بیان کرد و گفت: در سال گذشته ۱۳ هزار جلد سند مالکیت روستایی و هفت هزار جلد سند مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در این استان صادر شده است.
به گفته زمانی، در قالب این طرح از ابتدای صدور سند مالکیت تا کنون، ۲۷۶ هزار جلد سند مالکیت اعم از روستایی و شهری در این استان صادر شده است.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی