۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

تقویت باورمندی کودکان معلول مهم‌ترین رسالت مربیان است

امام جمعه موقت فردوس گفت: تقویت باورمندی نسبت به استعدادهای نهفته در کودکان معلول از مهم‌ترین رسالت‌های مربیان مراکز استثنایی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام محمد مرادی ظهر امروز در مراسم روز جهانی ناشنوایان که در مرکز آموزش استثنایی بهشت شهرستان فردوس برگزار شد، اظهار کرد: معلمان و مربیانی که با کودکان معلول و ناشنوا سر و کار دارند، امر بسیار خطیر و ارزشمندی را عهده‌دار شده‌اند که باید در این ارتباط همه توان خود را به کار گیرند.

وی افزود: برخی از انسان‌ها گمان می‌کنند که افراد معلول از جایگاه و منزلت پایین‌تری نسبت به افراد سالم برخوردار هستند در حالی ‌که مشاهده می‌شود افرادی با معلولیت فیزیکی بالا از رشد معنوی بسیار بالاتری نسبت به افراد سالم بهره‌مند هستند.

امام جمعه موقت فردوس تصریح کرد: ایجاد و تقویت روحیه باورمندی نسبت به استعدادها و توان نهفته کودکان معلول از وظایف و رسالت‌های معلمان و مربیان مراکز آموزش استثنایی است که باید به آن توجه زیادی شود.

مدیر مرکز آموزش کودکان استثنایی بهشت شهرستان فردوس نیز گفت: در حال حاضر ۷۰ دانش‌آموز با معلولیت‌های مختلف بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی و کم‌توان ذهنی در این مرکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

حسین محمدی افزود: کودکان ناشنوا با چشم می‌شنوند و با دستان خود سخن می‌گویند بنابراین از همه توانایی‌های خود برای ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند.

وی به وجود استعدادهای نهفته در وجود کودکان معلول اشاره کرد و گفت: بسیاری از کودکان معلول دارای استعدادهای مختلفی هستند که باید با کمک و حمایت مربیان شناسایی و شکوفا شود.

در این مراسم برنامه‌های مختلفی نظیر قرائت سرود، مقاله و شعر توسط دانش‌آموزان مرکز آموزشی بهشت شهرستان فردوس اجرا شد.