۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

تشکیل ۹۵ شورای توانبخشی در روستاهای پارس‌آباد

رئیس بهزیستی شهرستان پارس‌آباد گفت: تاکنون در این شهرستان ۹۵ شورای توانبخشی در روستاهایی که بیشترین معلول را دارند، تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر بصیرت بعد‌از‌ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی تسهیلگران توانبخشی مبتنی بر جامعه اظهار داشت: این شوراها کار هماهنگی برای رفع مشکلات، حرفه‌آموزی و اشتغال معلولان را با همراهی بهزیستی در روستاها انجام می‌دهند.
وی گفت: برای غفلت‌زدایی از مسئله توجه به معلولان و نیازمندان مناطق محروم و روستایی این شوراها فعالیتی دامنه‌دار دارند و سعی می‌کنند با شناسایی معلولان نیازمند آنها را به مراکز بهزیستی برای پوشش مناسب و خدمات‌رسانی مطلوب هدایت کنند.
رئیس بهزیستی پارس‌آباد گفت: تاکنون در این شهرستان چهار‌هزار معلول شناسایی شده است و ما قادر هستیم به بسیاری از آنها که نیازمند هستند، خدمات مختلف ارائه دهیم.
بصیرت گفت: با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ معلول در روستاهای این شهرستان شناسایی شده است.
وی اظهار داشت: با شناسایی این افراد در همان روستاها ارائه خدمات اشتغال، ساخت مسکن، واگذاری اسباب و لوازم مورد نیاز به معلولان انجام شده است و مستمری ماهانه را نیز دریافت می‌کنند.
به گزارش فارس از اردبیل، رئیس بهزیستی پارس‌آباد میزان مشارکت مردمی در بهزیستی را در سال جاری در این شهرستان بالغ بر ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد.
بصیرت همچنین از اشتغال ۲۹ نفر از معلولان این شهرستان در سال جاری در نهادهای مختلف و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خبر داد و گفت: ما همچنان مذاکرات خود را برای ایجاد فرصت‌های اشتغال با نهادها و دستگاه‌های اجرایی دنبال می‌کنیم تا بتوانیم این فرصت مناسب را فراهم کنیم.
در پایان این مراسم از ۱۵ نفر از معلولان نمونه شهرستان پارس‌آباد با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری فارس