۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

تدوین سند اشتغال معلولان از سوی سازمان بهزیستی کشور

سرپرست دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: با تشکیل جلسات تخصصی در سال گذشته سند اشتغال معلولان تدوین شد.

ولی الله نصر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا افزود : مهمترین اقدامی که سال گذشته در این دفتر انجام شد فعال سازی ستاد اشتغال سازمان بهزیستی بود که با ترکیب معاونت های تخصصی و حوزه مشارکت های مردمی مددجویان تشکیل شد.

سرپرست دفتر توانمند سازی معلولان سازمان بهزیستی کشوردر ادامه به تدوین سند اشتغال مددجویان بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت : با تشکیل جلسات تخصصی و تدوین سند اشتغال در سال گذشته بحث اشتغال معلولان و مددجویان با جدیت پیگیری شد .

وی همچنین از افتتاح پلاک مخصوص معلولان در سال ۸۹ خبر داد و یادآور شد : در حال حاضر نزدیک به ۳۵۰۰پلاک در سراسر کشور به معلولان واگذار شده که معلولان با آن خدماتی را از پلیس راهور دریافت می کنند.

سرپرست دفتر توانمند سازی بهزیستی کشور ورود به محدوده طرح ترافیک را از جمله مزایای پلاک معلولان دانست و تصریح کرد : پارک کردن در مکان های مخصوص معلولان و ورود به محدوده طرح ترافیک از مزایای پلاک معلولان است که به منظور تسهیل رفت و آمد معلولان به این افراد اختصاص یافته است .

نصر به پیگیری و اجرای جشنواره های فرهنگی و ورزشی در سال ۸۹ نیز اشاره کرد و گفت : دومین جشنواره فیلم آوا با موضوع مناسب سازی و نیازهای ویژه معلولان و جشنواره تئاتر معلولان از جمله فعالیت هایی است که در بخش فرهنگی طی سال ۸۹ برگزار شد.

وی از نظارت بر مراکز سازمان بهزیستی به عنوان یکی دیگر از فعالیت های این دفتر در سال گذشته یاد کرد و افزود : بحث نظارت بر مراکز سازمان بهزیستی از ابتدای سال در دستور کار بود ، که با تدوین یک بانک اطلاعاتی جامع از مراکز غیر دولتی و مددجویان و جامعه هدف این نظارت به شکل جامعی صورت گرفت.

سرپرست دفتر توانمند سازی معلولان بهزیستی کشور در ادامه تصریح کرد : برگزاری کار گروههای مناسب سازی در بیش از۲۰ استان کشور با حضور فرمانداران، شهرداران و مسئولینی که خدمات شهری را به معلولان و جامعه هدف ارائه می کنند نیز از مهم ترین فعالیت های این دفتر به شمار می رود.

منبع:خبرگزاری برنا