۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

تأمین نیاز‌های معلولان برای مناسب‌سازی معابر در مسیر عملیات اجرایی قرار دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان گفت: مسؤولان متولی علاوه بر وظایف سازمانی، باید با دید اخلاقی و انسانی به این امر توجه کرده و در اجرایی کردن نیازمندی‌های معلولان و جانبازان برای تسهیل در عبور و مرور از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

میرجعفریان افزود: توجه به مناسب‌سازی در مجتمع‌های مسکونی، پاساژها، بازار، مراکز تجاری، آموزشی و درمانی دارای اهمیت بوده و باید پیگیری مناسب از سوی شهرداری و سازمان صمت و سایر دستگاه‌های متولی در اجرای به‌موقع مناسب‌سازی انجام شود.

او گفت: با توجه به انتخاب شهر سرعین به‌عنوان پایلوت مناسب‌سازی، توجه به مناسب‌سازی بانک‌ها و چند آب‌درمانی ضروری بوده و باید از نظرات کارشناسی‌شده معلولان و جامعه هدف برای این اقدامات استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل می‌گوید: در صورتی‌که پیشنهاد‌های معلولان برای اجرای مناسب‌سازی در یک مسیر، مغایر با اصول کارشناسی باشد، لازم است فرمانداران و شهرداران نسبت به بررسی و معرفی گزینه مناسب و عملیاتی اقدم کنند.

میرجعفریان گفت: توجه به عبور و مرور و استفاده معلولان از وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری و انجام مناسب‌سازی و ایجاد رمپ عبور و مرور برای معلولان در مساجد و اماکن متبرکه حائز اهمیت بوده و لازم است دستگاه‌های مرتبط در این زمینه اقدام کنند.