۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

بی‌توجهی به مناسب‌سازی فضای شهری مشهود است

مدیرعامل انجمن معلولان استان اردبیل گفت: در فضاهای شهری و اماکن عمومی بی‌توجهی در زمینه مناسب‌سازی این فضاها مشهود است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا معنوی ظهر امروز در جلسه مناسب‌سازی اماکن عمومی برای تردد معلولان و جانبازان در دفتر معاونت عمرانی استانداری اردبیل با انتقاد از کوتاهی مسئولان امر در بی‌توجهی به مصوبات یک سال گذشته اظهار داشت:‌ به رغم ادعاهایی که در این جلسه صورت گرفت آخرین جلسه این کارگروه ۱۷ مردادماه سال گذشته برگزار شد که از آن تاریخ تاکنون هیچ جلسه‌ای برگزار نشده و مناسب‌سازی‌ها نیز در حد ضعیف بوده است.

علیرضا معنوی با یادآوری اینکه دستگاه‌ها به صورت ضعیف در این زمینه عملکرد ارائه کرده‌اند، یادآور شد: شهرداری قول داده بود که برای مناسب‌سازی حداقل پنج خودرو در یک سال گذشته خریداری کند که به رغم خرید‌های جدید این وعده محقق نشده است.

وی به جبهه‌گیری‌های مسئولان در قبال انتقادات به حق معلولان خاطرنشان کرد: بنده نماینده معلولان هستم و قصد سیاه‌نمایی ندارم و معتقدم باید واقعیت‌ها مطرح شده و بازگو شود.

مدیرعامل انجمن معلولان استان اردبیل با اعلام اینکه تنها چند دستگاه آن هم به صورت ضعیف به بخشی از تعهدات خود عمل کرده‌اند، بیان داشت:‌ از صدا و سیما انتظار می‌رود در این زمینه تبلیغ و اطلاع‌رسانی شفاف انجام دهد در حالی که مسئولان صدا و سیما مدعی هستند فقط در روز معلولین می‌توانند به این موضوع پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آنچه در این جلسه مشهود بود جبهه‌گیری مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در برابر مدیرعامل انجمن معلولین بود که بسیاری از واقعیت‌ها و سوز‌دل معلولان را در اماکن شهری بازگو کرد اما گویی مسئولان ما که زیاد با انتقاد سرو کاری ندارند و به مذاقشان نیز خوش نمی‌آید به سرعت در برابر سخنان این نماینده قشر معلولان جبهه‌گیری کرده و با ارائه برخی آمار صوری و کم‌اهمیت سعی کرد واقعیت‌ها را کتمان کند.

رویا احمدیان خود مدعی شد که در یک سال گذشته دستور‌العمل ابلاغ شده از سوی سازمان بهزیستی در خصوص مناسب‌سازی را در قالب کتاب و سی‌دی به دستگاه‌های مختلف ارسال کرده تا ۳۰۰ مورد ایرادی که از دستگاه‌ها در این زمینه مشهود و محرز شده است و باید اصلاح می‌شد هیچ اقدامی صورت نگرفته است.