۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

بیکاری مهمترین مشکل و دغدغه معلولان است

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران با بیان اینکه بهزیستی باید تعداد فرصت‌های شغلی معلولان را افزایش دهد، گفت: در حال حاضر بیکاری مهمترین مشکل و دغدغه معلولان است.

علی همت محمود ‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با اشاره به برنامه جدید سازمان بهزیستی برای واریز مابه‌التفاوت هزینه سوخت معلولان به کارت مستمری آنها اظهار داشت: اجرای این طرح در حق معلولانی که خودرو  دارند، اجحاف است.

وی تصریح کرد: چنانچه سازمان بهزیستی بنا دارد ما به ‌التفاوت سوخت معلولان را به آنها پرداخت کند این مبلغ باید به کارت معلولانی که دارای خودرو هستند واریز شود و به جز آنها به حساب افراد دیگر واریز نشود.

محمود نژاد خاطر نشان کرد: در حال حاضر اجرای برخی مصوبات دولتی و مجلس باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای برای معلولان در کشور شده است که امیدواریم با حضور نمایندگان در مجلس نهم این موارد برطرف شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر معلولان ماهانه مبلغ ۴۸ هزار تومان دریافت می‌کنند و این در حالی است که مشکلات معلولان با این رقم قابل برطرف شدن نیست.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران تصریح کرد: در سال گذشته تعداد فرصت شغلی که از سوی بهزیستی برای معلولان در نظر گرفته شده بود نتواست رضایت آنها را جلب کند به طوری که در حال حاضر تعداد قابل توجهی از معلولان بیکار هستند.

محمود نژاد ادامه داد: در حالی معلولان بیکار هستند که تعداد بسیاری از آنها تحصیلات دانشگاهی دارند و نیازمند حمایت از بهزیستی هستند.