۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

به مناسبت چهارمین سالگرد مرحومه دکتر میر فتاح

چه  زیبا گفته شده : چه بسیار کسانی که در بین ما نیستند ولی هستند و چه بسیار کسانی که در بین ما هستند ولی انگار که نیستند . و این مصداق بسیار زیبایی است در مورد مرحومه سرکار خانم دکتر فاطمه حاج میرفتاح ، یار و یاور معلولان . چهار سال از درگذشت این بانوی فرهیخته می گذرد . ولی کماکان حضور او احساس می شود .۲۲ خرداد سال ۱۳۸۹ روز وداع مرحومه خانم دکتر فاطمه حاج میرفتاح با این دیار فانی بود . روزی که تمام خستگی ها ، نامهربانیها و ملالتهای زندگی  برایش به آسایش همیشگی مبدل شد .

دکتر فاطمه حاج میرفتاح الگو و اسطوره همیشگی جامعه معلولان کشور بود و هست  زیرا مشکلات و مقابله با آنها را فقط کسی می تواند درک کند که خودش درد کشیده باشد و او چون خود چنین بود بعدها مرهمی بر زخمهای معلولان شد . همه کسانی که نامش را شنیده و زندگی سراسر از عشق به معلولان او را دیده باشند  برای همیشه او را  تحسین می کنند .

زندگی با معلولیت و مشکلاتی که در جامعه ما برای این قشر وجود  داشته و دارد ، او را مقاوم تر می کرد و همیشه می گفت که نقش معلولان در بهتر کردن شرایط باید  بسیار پررنگ تر باشد . نباید چون شرایط خوب نیست آن را بهانه کرد و دست از تلاش  برای احقاق حقوق معلولان برداشت . معلولان با حضور خود در جامعه  بسیاری از مشکلات را لمس خواهند کرد و  رفع این مشکل تلاش بیشتری می خواهد . نشستن در خانه به امید اینکه کسی بیاید و مشکلات ما را حل کند فکر بیهوده ای است  و تا در جامعه حضور پیدا نکنید نمی توانید به خواسته های به حق و قانونی خود دست پیدا کنید . عزیز سفر کرده سخنان زیبایت  همیشه در تمامی لحظاتی که تلاش می کنیم در گوشمان طنین انداز است و ما را در پیشبرد اهدافمان استوارتر و راسخ تر می کند .

روحت شاد ، یادت گرامی ، راهت پررهرو

انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران