۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

بــرو کار می‌کن…

مواجهه با شغل، جوان را «بزرگ» می‌کند و البته درهمان دوره هم به لحاظ نیاز‌های مالی می‌تواند تا حدود زیادی استقلال‌بخش فرد باشد و او را از جیب پدر بی‌نیاز کند؛ موقعیتی بس لذت بخش! به علاوه اینکه خیلی از شاغلان امروز، کسانی هستند که چهارصباح قبل، در سنین جوانی تجربه کار اندوخته‌اند و حالا از همان شغل و حرفه به نان و نوایی رسیده‌اند.

به این ۷پیشنهاد ما برای یک کار تابستانی خوب فکر کنید. شاید هرکدام از آنها شما را علاقه‌مند کرد و شد کار این تابستان‌تان!

تعمیرات تلفن همراه

چرا این کار؟
چند نفر به‌طور تخصصی تعمیرکار موبایل هستند؟چند نفر موبایل دارند؟ این یک فرصت کاری کمتر دیده‌شده است. فرصت را برای مهارت‌آموزی در این کار از دست ندهید.

چقدر پول دستمان را می‌گیرد؟
اگر یک تعمیرکار ماهر شوید می‌توانید خیلی زود یک کار ثابت پیدا کنید که درآمد آن در طول دوران تحصیل، خرج‌تان را تأمین کند. فقط کافی است که یک تابستان را بدون فکر کردن به پول فقط به‌دنبال یادگرفتن کار باشید.

نکته مهم
به جایی بروید که به‌طور دقیق در کار تعمیر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها هستند؛ مثلا کلاس‌هایی که با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید با قیمت‌های حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰هزارتومان برای هر دوره پیدایشان کنید. بعد از آن است که اگر مهارت کافی داشته باشید می‌توانید در مراکزی همچون شرکت‌های گارانتی‌دهنده تلفن همراه مشغول به‌کار شوید.

پیشخدمت رستوران

چرا این کار؟
به راحتی می‌توانید به‌عنوان یک پیشخدمت تحت‌آموزش، جایی را برای کار پیدا ‌کنید، با حقوقی ثابت و البته سابقه کار و مهارتی که ممکن است بعدا به‌عنوان شغلی ثابت برایتان بسیار مفید باشد.

چقدر پول دستمان را می‌گیرد؟
عرف اینگونه است که مبلغ متناسبی را به‌طور ماهانه می‌گیرید؛ مثلا برای شروع و به‌صورت تمام وقت، با درنظر گرفتن کاری مثل پیشخدمت‌بودن در یک رستوران، غذاخوری و امثالهم این طور به‌نظر می‌آید که می‌توان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومان در‌ماه پول کسب کرد.

نکته مهم
برای بالا بردن مهارت،‌ اشتیاق نشان دهید؛ به‌عنوان مثال برای پیشخدمت بودن در کافی‌شاپ، بالا بردن مهارت درست کردن انواع قهوه را در اولویت قرار دهید که یک قهوه خوب می‌تواند جایگاه شغلی شما را تثبیت کند!یا اینکه مثلا در فست‌فود به‌دنبال کسب چیره‌دستی در کارهای تخصصی‌تری مانند پخت غذاها باشید وگرنه ممکن است آخر تابستان به‌خودتان بیایید و ببینید پیک موتوری مجموعه شده‌اید.

کارهای نرم‌افزاری

چرا این کار؟
کامپیوترها مانند انسان هزار و یک درد دارند که در هر لحظه ممکن است پیش آیند و همه هم در رفع و رجوع این مشکلات ماهر نیستند. پس طبیعی است که نیاز به یک فن آور آشنا به امور رایانه‌ای، همچنان وجود داشته باشد.

چقدر پول دستمان را می‌گیرد؟
اگر در طول تابستان و پس از کسب مهارت‌های کلی به‌صورت منفرد یا با کمک فرد آشنا به‌کار بتوانید چندین مورد رفع اشکال یا تعویض ویندوز(به همراه خدمات بعدی‌اش مثل نصب درایور‌ها و برنامه‌های اصلی)را انجام دهید که هرکدام حدود ۳۰ الی ۴۰هزار تومان دستمزد دارند، می‌توانید مقادیری دور و بر ۴۰۰ هزارتومان به جیب بزنید.

نکته مهم
برای کسب مهارت ۲راه دارید؛ یکی شرکت در کلاس و دیگری یاد گرفتن کار به‌صورت تجربی در کنار یک فرد ماهر به مسائل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری. اولی بسته به جایی که می‌روید و تعداد ترم‌های درنظر گرفته شده، احتمالا چیزی حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰هزار تومان برای یک دوره کامل برایتان هزینه دارد و دومی هم طبیعتا برایتان هزینه‌بر نیست.

بازاریابی

چرا این کار؟
آیا می‌دانید بیش از ۷۰درصد ثروتمندان جهان کارشان را از بازاریابی شروع کرده‌اند؟ فروش شما بستگی مستقیم به روابط‌عمومی و توانایی‌تان در فروختن جنس به مشتری‌ها دارد.

چقدر پول گیرمان می‌آید؟
به‌عنوان یک بازاریاب، اگر در ابتدا موفق باشید، پس از پایان‌ماه اول می‌توانید کمی پول- حدود ۲۰۰هزار تومان- و البته رضایتی ارزشمند که مربوط به مدیر‌تان است به‌دست آورید که شاید برای‌ماه اول کافی به‌نظر نرسد و خستگی شما از یک‌ماه کار را در تن‌تان باقی بگذارد اما روند کارتان می‌تواند خطی با شیب تند باشد و در پایان تابستان و بعد از آن درآمدتان را به دوبرابر برساند.

نکته مهم
بازاریابی کاری تجربی است که راه موفقیت در آن مانند یک قیف است. در ابتدا باید در کارهای کوچک توانایی‌های‌تان را محک بزنید و آرام‌آرام به سمت بالا و کارهای گسترده‌تر پیش بروید.

پکیج و شوفاژ

چرا این کار؟
یادگرفتن نصب و تعمیرات این دستگاه‌ها که بخش زیادی از آن با شاگردی‌کردن به‌دست می‌آید و گزینه کار تابستانه آینده‌داری است.

چقدر پول دستمان را می‌گیرد؟
یادگرفتن چم و خم کار کمی زمان‌بر است که در طول این دوره شما می‌توانید ضمن کار کردن در کنار یک سرویس کار حرفه‌ای، مبلغ مشخص و از قبل تعیین شده‌ای -نهایتا ماهی ۵۰ الی ۶۰هزارتومان- در جیبتان قرار دهید. البته با وارد شدن در این کار می‌توانید به آینده امیدوار باشید.

نکته مهم
شما می‌توانید تجربی مهارت کسب کنید یا اینکه در شرکت‌های سرویس و نصب پکیج‌های شوفاژ دیواری به‌دنبال کار بگردید.

تاسیسات الکتریکی

چرا این کار؟
شما می‌توانید این کاررا نه‌تنها در تابستان که در همه فصول سال و حتی آخر هفته‌ها انجام دهید. کسانی که فقط درس این کار را خوانده‌اند بیشتر از کسانی‌اند که به این کار مشغول هستند!

چقدر پول دستمان را می‌گیرد؟
در ابتدا فقط پول تو جیبی‌تان فراهم می‌شود؛ شاید با کار به‌عنوان کمک دست و شاگرد یک برقکار یا سیم‌کش ماهر ماهی ۲۰۰ الی ۳۰۰هزارتومان. در کنار این برای کارهای کوچک‌تر به‌صورت انفرادی هم می‌توانید کار کنید.

نکته مهم
برای کارهای الکتریکی صددرصد به آموزش نیاز است. می‌توانید با مراجعه به مراکز وابسته به سازمان فنی‌و حرفه‌ای کشور و یا جهاد دانشگاهی مهارت‌هایی را به‌دست آورید. به این هم توجه داشته باشید که در کار الکتریکی، افراد سهل‌انگار جایی ندارند.

سرویس و راه‌اندازی کولر

چرا این کار؟
فقط با چند روز کسب تجربه و البته حداقل استعداد در کارهای فنی، به تنهایی یا به‌عنوان یک دستیار می‌توانید در زمان اوج کار کولرها، به آنها رسیدگی کنید.

چقدر پول دستمان را می‌گیرد؟
کار و بار سکه‌ای است و ممکن است در هر سرویس و تعمیر براساس قیمت‌های جاری-که نگارنده به واسطه تبحر در این کار آنها را می‌داند!- بین ۲۰ تا ۲۵هزارتومان به سرویس‌کار برسد؛ خلاصه آنکه اگر یک شاگرد هم باشید باز هم به واسطه گرمای تابستان و مشتری‌های بسیار، احتمالا رقم خوبی در انتظار شماست. فقط یک مسئله وجود دارد و آن هم این است که این کار به‌شدت فصلی است و نهایتا ۳‌ماه برایتان درآمدی متناسب با نیازهای روزمره دارد که البته هدف ما هم همین است؛ نیازهای روزمره تابستانی.

نکته مهم
برای شروع این کار طبیعتا به مهارت نیاز است و در این مورد هم مهارت – فقط- از دستان توانای یک فرد باتجربه قابل دریافت است. پس برای کسب مهارت باید به‌صورت خیلی سنتی به همراه یک «اوستا» کار کنید و مرحله به‌مرحله کار را فرا بگیرید.

 

منبع:http://hamshahrionline.ir